Dagens projekt var att montera nytt luftfilter samt byta ut originalratten. Hade räknat med att det skulle vara snabbt gjort men som alltid när jag skruvar så är det lite saker som strular, idag var det pinnen som håller locket til luftrenaren som var för kort.
Upptäckte dock efter ett tag att det gick att skruva upp den en bit ur förgasaren men då ville den snurra när jag skulle dra åt. Nåja, till slut fick jag till det och nu sitter den bra.
När jag kom till garaget idag möttes jag av den här lilla...ja vad det nu är för något..Antagligen någon skojjare eller ett barn som glömt.
Lite skillnad på nya och gamla:
Monterat och klart:
Passade på att kolla in förgasaren, det var en Holley, är detta original eller är den utbytt? Någon som kan berätta lite om den?
Tills sist bytte jag originalratten mot en som jag tror sitter på senare årsmodeller.
Det vart ett grymt lyft, mycket skönare att hålla i en lite tjockare skinnratt och jag vann dessutom lite benutrymme.
Passade även på att byta ut alla skruvar till original, de som satt där var för korta och såg inte ut att ha rätt skruvskalle.
Ursäkta för dåliga bilder (hmm, ratten ser nästan ut att vara blå), tagna med mobilkamera...