Jag har just köpt en 2007? 2008? C6 Cab i Belgien. Den är Europamodell så det skall inte vara något problem att få den godkänd. Har just gått igenom steg ett på att få den godkänd i Sverige, att skicka papperna till Bilregistret osv..
Fråga 1: Alla manualer är på franska och flamländska. Eftersom min "skolflamländska" består av några svordommar så fattar jag nada. Kan man köpa svensk eller engelsk variant någonstans.
fråga 2: Navigatorn skickade mig lite hur som helst när jag körde bilen från Bryssel. Kan man köpa en uppdaterad dvd till den och går det isf att ändra språk till Svenska?? Den engelska damen ville väl troligen gå i butiker istället för att skicka mig dit jag ville...
fråga 3: Behöver man sätta den på laddning om man inte kör på en månad eller så? Den har ju allt på el så det är trist om strömmen tar slut. Batteriet är sedan bilen var ny men eftersom bilen har stått mest så det bör inte vara något problem med kvalitén på batteriet.
fråga 4: På manualerna stär det 2008 men eftersom det är en LS2 motor med 404 hästar så borde det väl vara en 2007??
Bilen har gått knappa 700 mil just nu, varav jag kört 160, och stod till 2009-03 i en utställningshall. Förre ägaren har 8 bilar och är ägare till "Smurfimperiet" så han har väl bara kört Corvetten på soliga söndagar eller så. Så bara besiktningar och allt annat är klart så skall den visas upp! För övrigt borde det finnas någon spärr som stoppar fartgalningar som mig från att testa gaspedalens inverkan på acc och maxfart