Mail från annons siten Bilnyckeln

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Mail från annons siten Bilnyckeln

Inlägg av 427cobra »

Har fått mail från annons siten Bilnyckeln där det står "Du har tidigare annonserat på Bilnyckeln men glömt att betala annonsen. Din annons behöver betalas för att bli aktiv och synlig på Bilnyckeln". Och sedan beskrivs hur man betalar via telefonen. Men poängen är att jag aldrig lagt in någon annons på Bilnyckeln och bilen som annonstexten refererar till såldes för 4 år sedan!!!
Några kontaktuppgifter finns inte på Bilnyckeln.se men det ingår väl i deras "affärsmodell"...
Har någon annan fått liknande mail på gamla annonser? Hette dom något annat tidigare för annonsrubriken stämmer så dom har tydligen gamla annonsuppgifter i sin databas.
There is no substitute for cubic inches...

C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
C5LKPG
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Mail från annons siten Bilnyckeln

Inlägg av C5LKPG »

427cobra skrev:Har fått mail från annons siten Bilnyckeln där det står "Du har tidigare annonserat på Bilnyckeln men glömt att betala annonsen. Din annons behöver betalas för att bli aktiv och synlig på Bilnyckeln". Och sedan beskrivs hur man betalar via telefonen. Men poängen är att jag aldrig lagt in någon annons på Bilnyckeln och bilen som annonstexten refererar till såldes för 4 år sedan!!!
Några kontaktuppgifter finns inte på Bilnyckeln.se men det ingår väl i deras "affärsmodell"...
Har någon annan fått liknande mail på gamla annonser? Hette dom något annat tidigare för annonsrubriken stämmer så dom har tydligen gamla annonsuppgifter i sin databas.
Verkar vara något lurigt med den sidan överlag tycker jag. Sökte på östergötland och fick upp endast en bil.
Annonsörens nummer gick till linköping men det stod norrköping i annonsen.
Gissar att man i princip betalar för luft om man annonserar där.
Möjligen är siten nystartad men marknadsföringen borde kanske ske på ett något mer seriöst sätt än att skicka "bluffmail" till folk.
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

427cobra skrev:Några kontaktuppgifter finns inte på Bilnyckeln.se men det ingår väl i deras "affärsmodell"...
Har någon annan fått liknande mail på gamla annonser?
Jag har fått några bluff fakturor till mitt företag. :evil:
Jag har alltid gjort så här:
1 Bestridit fakturan & meddelat att jag kommer att polisanmäla.
2 Polisanmält med bifogad faktura & bestridande.

Klart färdigt, snabbt & enkelt. :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

+1 på 745. Det där är bara fake och de hoppas på att det smiter igenom den ekonomiska kontrollen på lite större företag.
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av 427cobra »

Jag kommer inte att göra något alls, vem vill publicera en 4 år gammal annons på en bil som redan är såld...
Det mystiska är hur dom har fått tag på uppgifter som är så gamla, inklusive lösenord för att redigera annonsen!

Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Ringde en gøk från något som hette "Din lokala del.se" som hævdade att mitt egna lilla føretag haft en gratisannons hos dom i ett halvår och sedan jag nu inte avbestællt tjænsten skulle jag nu betala før de påføljande 12 (eller var det 24?) månaderna..

Jag bad dom (ordagrant) att resa ænda in i helvete och slængde på luren.

Jag tog kontakt med polisen som genast visste vad det rørde sig om och som førklarade hur jag skulle bete mig om det kom en faktura från dom.

Det kom aldrig någon faktura, jag antar att dom inte ville lægga mer krut på griniga lilla jag. :mrgreen:

Det man ska tænka på under samtalet ær att ALDRIG sæja JA en enda gång!!

Då någon som ringer upp frågar om jag ær (mitt namn) eller føretagets ansvarige før inkøp osv så svarar jag ALLTID med en motfråga typ "vem undrar" etc.

"Din Lokala del.se" har satt i system att banda och klippa ihop interviuer och anvænda dessa før att kræva folk på pengar via falska fakturor. :evil:

Den som førlorar ær den som pratar med dom, och den som av bara farten råkar betala en faktura..

Svaret då en sæljare ringer upp ær alltid NEJ! :)

En gång vart jag uppringd av en gøk från svensk brandsækerhet (tror jag det hette) som jag lyssnade længe på (satt i bilen med Vetten på slæp på væg till Mantorp och hadde tråkigt) innan jag sa nej tack till hans "paketerbjudande".
Några veckor senare kommer en faktura från dom, detta føretag hadde ett riktigt telefonnummer och jag ringde upp och skællde ut någon ansvarig før førsæljning och klagade och de bad om ursækt før sin sæljare och strøk ordern genast.

Nær det ringer sæljare brukar jag kræva att de stryker mitt nummer ur listorna sedan jag ændå aldrig køper något øver telefonen, oavsett hur førdelaktig dealen må vara.

Jo man ska vara trevlig i telefonen, jag vet.. Men då folk ringer bara før att sno åt sig mina surt førværvade och tillika skattade pengar klickar jag ganska fort. :mrgreen:

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Bra där 745 & Ricky! J-la skojare, skulle skjutas direkt vid födseln!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

427cobra skrev:Jag kommer inte att göra något alls, vem vill publicera en 4 år gammal annons på en bil som redan är såld...
Det mystiska är hur dom har fått tag på uppgifter som är så gamla, inklusive lösenord för att redigera annonsen!
Jag förstår dig, men om du får frågan varför du inte har bestridit faktura och gjort en polisanmälan, vad svarar du :?:
Gamla uppgifterna ligger förmodligen sparade på någon hårddisk någonstans och någon "kreativ" person har kommit på ett enkelt sätt att tjäna pengar på det.
Genom att bestrida fakturan och göra en polisanmälan motarbetar du på (enkelt sätt) att sådant här förekommer.
Gör vad som känns rätt......
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av 427cobra »

745 skrev:Jag förstår dig, men om du får frågan varför du inte har bestridit faktura och gjort en polisanmälan, vad svarar du :?:
Mailet jag fått är en påminnelse att betala för att aktivera annonsen och ingen faktura, men självklart kommer jag att bestrida och polisanmäla om det kommer krav och faktura på att betala något som jag inte beställt. Skickar dom faktura så måste dom också ger mer information om vart pengarna ska betalas och blir enklare att spåra eftersom siten saknar kontaktinformation...

Skriv svar