Avdragare styrservoremhjul

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Latsmurf
Nykomling
Nykomling

Avdragare styrservoremhjul

Inlägg av Latsmurf »

Är det någon som har en avdragare till remhjulet på styrservon att låna ut eller vet vart jag kan få tag på en lämplig? Gärna utan 1 månads leveranstid från us of a :)

Eller har ni corvetterävar någon annat knep för att få av denna remskiva?
Corvette C4 -84
CCS 3414
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Avdragare styrservoremhjul

Inlägg av Ricky »

Jag ær tæmligen sæker på att Hansen har sådana avdragare hemma på hyllan. :)

Annars kan man ju kanske om pumpen ær løs ta den till en verkstad och låta dom gøra jobbet før lite fikapengar..?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Latsmurf
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Latsmurf »

Ricky skrev:Jag ær tæmligen sæker på att Hansen har sådana avdragare hemma på hyllan. :)

Annars kan man ju kanske om pumpen ær løs ta den till en verkstad och låta dom gøra jobbet før lite fikapengar..?
Jamen titta, det här ser ju ut att vara rätt, sen ska jag bara lista ut hur den fungerar, vet någon om jag behöver ta bort insexskruven i mitten av remskivan eller om den bara sitter pressad på?

Bild

Artikelnummer: PTOW87022
Corvette C4 -84
CCS 3414
Användarens profilbild
Bertilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Bertilsson »

Jag har en sådan som du kan få låna om du vill, fast det går kanske ännu fortare om det finns på en hylla i en butik nära dig. Säg till om du vill låna däremot så kan jag skicka den till dig (om du inte råkar finnas i Skåne för tillfälligt... 8) )

Jag bytte servopumpen på min för ett år sedan, avdragaren är väldigt enkel att använda, du ser hur det ska göras när du ser den i verkligheten. Insexskruven som du ser är själva axeln på pumpen har jag för mig, som sagt det är ett helt år sedan jag bytte... :oops: Längre in i axeln är det gängor som du använder när du pressar / skruvar in hjulet igen på den nya eller renoverade pumpen.
/Johan

C4 1984
Latsmurf
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Latsmurf »

Svängde förbi hansen för att köpa mig en avdragare, han där påstod att den där på bilden inte fungerar utan att jag behöver en sån här
Bild

Som naturligtvis inte fanns på lager... :(
Bertilsson skrev:Jag har en sådan som du kan få låna om du vill, fast det går kanske ännu fortare om det finns på en hylla i en butik nära dig. Säg till om du vill låna däremot så kan jag skicka den till dig (om du inte råkar finnas i Skåne för tillfälligt... 8) )

Jag bytte servopumpen på min för ett år sedan, avdragaren är väldigt enkel att använda, du ser hur det ska göras när du ser den i verkligheten. Insexskruven som du ser är själva axeln på pumpen har jag för mig, som sagt det är ett helt år sedan jag bytte... :oops: Längre in i axeln är det gängor som du använder när du pressar / skruvar in hjulet igen på den nya eller renoverade pumpen.
Tackar för erbjudandet men det känns lite krångligt att skicka denna fram & tillbaka till skåne :D Jag får avvakta på att hansén får in sin mackapär i lager tror jag.

Att det ska vara så svårt att få fatt i ett så simpelt (men väldigt nödvändigt) verktyg...
Corvette C4 -84
CCS 3414
Användarens profilbild
Bertilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Bertilsson »

Precis så ser den ut, de 2 lösa halvorna trär du över både centrumet på remskivan och själva avdragaren, sen trär du ringen över för att hålla ihop paketet sen är det bara att skruva. Simpelt, med rätt verktyg...

Säg till om du inte får tag i ett verktyg om du vill låna mitt.

/Johan
/Johan

C4 1984
Skriv svar