Det finns en och annan manuell där ute som har lite att förklara efter KM-helgen.

Jag kan bara säga Flawless Performance! Tack till Anders som fått till karaktären perfekt.

(Det är då den svarta C6 cabben med den italienska dekalen där bak)
Påminn oss vad frågan gällde.. för minnet sviker..Hejdarn skrev:Det har ju varit en del diskussioner om hur bra automaterna är och hur de fungerar på bana.
Det finns en och annan manuell där ute som har lite att förklara efter KM-helgen.![]()
Jag kan bara säga Flawless Performance! Tack till Anders som fått till karaktären perfekt.
(Det är då den svarta C6 cabben med den italienska dekalen där bak)
Vet inte vartifrån du får infon riktigt.. Jag hade en C6Z51 med automat & paddlar som fungerade skitdåligt på bana. Responsen/tiden mellan paddeltryck och växel-ihopp var alltför långsam, så den kastade alltid i sista nedväxlingen efter man börjat svänga. Dessutom överhettade den konstant och slutade växla efter bara några 10-tal varv.Hejdarn skrev:Det har ju varit en del diskussioner om hur bra automaterna är och hur de fungerar på bana..
True that! Det visste man ju inte... fast det är ju mest logiskt!Hejdarn skrev:Se där. Då har vi ju svaret på frågan. Det är helt enkelt väldigt olika mellan årsmodellerna.
ja det vore trevligt. Finns på LG för ca $28000! länk finns härHejdarn skrev:...Ska jag välja en manuell så föredrar jag en rakskuren sexväxlad sekvensiell låda. De är riktigt nice!
De lådorna är för oss som inte är funtionshämmade..magnum skrev: Finns det fortfarande växellådor som inte växlar automatiskt? Varför då?