Sida 2 av 2

Re: Time Attack 2015

Postat: lör okt 18, 2014 18:52
av Mange_C5
Tersan skrev:Tack för länkarna, jag hade redan hittat den ena av dem. Känns förvisso lite amerikanskt (dvs lider viss brist på teknisk kunskap eller motivering), men om det funkar så varför inte. Möjligt att jag får ompröva min skepticism efter att ha försökt ett mer traditionellt vätskebyte inklusive luftning. :wink:
Ja på forum kan det mesta påstås, inte bara amerikanska sådana. :mrgreen:


Jag känner bara till ett fall där det inte funkade men då var det ett försök för att se om det gick att undvika reparation.
Vätskan var kolsvart, ägaren hade inte vetskap om nödvändigheten av rengöra och byta vätska på den nivå som krävs, vi repeterade rengöring flera gånger men det var försent och reparation nödvändig. :(
Jag har praktiserat metoden med att torka ur och fylla på ny vätska under ett antal tävlingssäsonger och haft noll problem med kopplingen. :)

Re: Time Attack 2015

Postat: sön okt 19, 2014 16:56
av Tersan
Mange_C5 skrev:Ja på forum kan det mesta påstås, inte bara amerikanska sådana. :mrgreen:
Och har man läst det på webben så är det dessutom sant. :wink:

Tack för alla tips o länkar!

Re: Time Attack 2015

Postat: ons okt 22, 2014 18:54
av 745
En sista träning & kanske lite tips & tricks för bil & förare från Alx 8)
http://main.superiorimports.se/nyheter/ ... 6-oktober/