Sida 2 av 4

Postat: fre nov 11, 2005 1:39
av STINGRAY454
2QIK4U skrev:strålkastaren = -30 kg på absolut rätt ställe,,,försök inte smyga undan nu fuskis....
sen missförstod Du mig,,,jag har ett par järnisar hängades där reservhjulsbaljan var.....*s*
tror inte du har ett par där....
mvh R
Är de så mycket lättare...Det var som f**, det var ju kul att höra då fast man inte fastnat i lättningsträsket.

Jaha har du gammeljärnisar som barlast för fästet alltså... :lol:
Ja du har rätt, jag har min järnisar i fram jag.

Re: Snabba C3:or

Postat: fre nov 11, 2005 1:42
av STINGRAY454
Frankyboy skrev:Tja, för egen del så kör jag med orginal TH 400 (med shiftkit givetvis) samt org bakaxel.Den kördes dessutom för egen maskin 22 mil hem i ösregn till Växjö från Säve, med bilen i exakt samma skick som den gick på strippen, förutom däcken då. Det är väl en gatbil om något...Mvh/Frank
Ja det låter som en riktigt gatkärra det ju, vad var det för tid du kört då ??, & vad har du för kombination i din vette??.

Postat: fre nov 11, 2005 7:38
av frisk
1725kg står det i mitt papper

Postat: fre nov 11, 2005 13:34
av 2QIK4U
Skyll Dig själv!!...*s*

Postat: fre nov 11, 2005 15:12
av johan lu
stingray 454 lägger man i hop alla kategorier
fet snabb brutal häftig cool är din bil rätt svårslagen

vette 454 70

Postat: fre nov 11, 2005 15:16
av STINGRAY454
johan lu skrev:stingray 454 lägger man i hop alla kategorier
fet snabb brutal häftig cool är din bil rätt svårslagen

vette 454 70
Tack för den :D , Den är ju inte helt färdig ännu men: Ja det är väl så jag försökt fått till det själv så att säga, en fet besiktigad riktig GATvette med stereo/elhissar mm, med en riktigt rapp maskin under huven som kanske kan ta en liten skalp här & där men ändå inte är allt för svårkörd så att säga. Men det har kostat en del kan jag säga både i tid & pengar, hade varit betydligt enklare att byggt en helracer istället för alla svåra/dyra kompromisser man blivit tvungen att ta nu, men det är ju så att det blir nog bäst sen när man blivit färdig att få den bilen man ville ha istället för den som blev enklast att bygga.

Postat: fre nov 11, 2005 17:46
av KrilleN
johan lu skrev:stingray 454 lägger man i hop alla kategorier
fet snabb brutal häftig cool är din bil rätt svårslagen

vette 454 70
Din är heller inte dålig Johan :) :D

Postat: fre nov 11, 2005 19:50
av johan lu
Det börjar ta sig Krille. Jag hoppas att allt blir bra i slutändan.Det dyker ju hela tiden upp nya saker som byts när ändå drivlinan(Förrutom motor)och fram o bakvagn är nere.

Postat: fre nov 11, 2005 19:56
av Fredriksson
jag håller mig till ämnet även om jag inte är snabbast, men jag kör original med original reservhjul å hela baletten, å jag har ta mig satan kört 9,703s 125 blås på 201m. , :oops: tror inte en sur LS5:a ska prestera bättre? vad tror ni?.. :lol:

Postat: fre nov 11, 2005 20:32
av Peter
Skål på er allihop.

Re: Snabba C3:or

Postat: fre nov 11, 2005 21:07
av Frankyboy
STINGRAY454 skrev:
Frankyboy skrev:Tja, för egen del så kör jag med orginal TH 400 (med shiftkit givetvis) samt org bakaxel.Den kördes dessutom för egen maskin 22 mil hem i ösregn till Växjö från Säve, med bilen i exakt samma skick som den gick på strippen, förutom däcken då. Det är väl en gatbil om något...Mvh/Frank
Ja det låter som en riktigt gatkärra det ju, vad var det för tid du kört då ??, & vad har du för kombination i din vette??.
10,5/219 km som inlägg nr 2 sade...åker stor sb med lite gas, th 400/3,70 samt 10,5/28/15 M/T street...Besiktigad i exakt det skicket som den kördes på strippen, förutom däcken då. Mvh/Frank

Postat: fre nov 11, 2005 21:52
av Kai P
Hej Allihopa.
Detta låter snart som krig hehehe... :?

Får väl invända med att jag inte är sist ut ur stan iaf...
*Ingen tröst, men det känns bättre*

Kai P™

Ps. Fortfarande en nersupen *mexikanare* under huven.

Re: Snabba C3:or

Postat: lör nov 12, 2005 11:53
av STINGRAY454
Frankyboy skrev:
STINGRAY454 skrev: Ja det låter som en riktigt gatkärra det ju, vad var det för tid du kört då ??, & vad har du för kombination i din vette??.
10,5/219 km som inlägg nr 2 sade...åker stor sb med lite gas, th 400/3,70 samt 10,5/28/15 M/T street...Besiktigad i exakt det skicket som den kördes på strippen, förutom däcken då. Mvh/Frank
Jaha var den din den :shock: , ja det är ju väldigt respektabelt det med en besiktigad gatbil tycker då jag iaf, :D du kan vara helnöjd 8)

Re: Snabba C3:or

Postat: lör nov 12, 2005 12:40
av KrilleN
Frankyboy skrev: 10,5/219 km som inlägg nr 2 sade...åker stor sb med lite gas, th 400/3,70 samt 10,5/28/15 M/T street...Besiktigad i exakt det skicket som den kördes på strippen, förutom däcken då. Mvh/Frank
Är det du som åker Shafiroff SB?

Postat: lör nov 12, 2005 13:06
av ornet
frisk skrev:1725kg står det i mitt papper
På min med men vägde in den på 1540 med förare

Postat: lör nov 12, 2005 17:19
av Stingray
Ja jag har i alla fall åkt Sthlm - ÖVIK på 9½ timme

Postat: lör nov 12, 2005 18:36
av StingrayRacing
Stingray skrev:Ja jag har i alla fall åkt Sthlm - ÖVIK på 9½ timme

:shock: 55 km/h! :shock: Blev du bogserad?? :wink:


Vägde min BB; 1680 kg inkl förare 90kg och full tank 70 l (mao 1520 tom) . Fördelat på 860 fram/ 820 bak, 51% / 49% fram/bak.
Bra viktfördelning! Märks att det är en mittmotorkärra trots att man har motorn fram! 8)

Re: Snabba C3:or

Postat: lör nov 12, 2005 19:07
av Frankyboy
KrilleN skrev:
Frankyboy skrev: 10,5/219 km som inlägg nr 2 sade...åker stor sb med lite gas, th 400/3,70 samt 10,5/28/15 M/T street...Besiktigad i exakt det skicket som den kördes på strippen, förutom däcken då. Mvh/Frank
Är det du som åker Shafiroff SB?
Ja, och det funkar klockrent. Har ägt bilen sen -86 och haft lite olika motorkombinationer innan men tyckte att det var dags för nåt värre. Mvh/Frank

Re: Snabba C3:or

Postat: lör nov 12, 2005 20:39
av KrilleN
Frankyboy skrev:
KrilleN skrev: Är det du som åker Shafiroff SB?
Ja, och det funkar klockrent. Har ägt bilen sen -86 och haft lite olika motorkombinationer innan men tyckte att det var dags för nåt värre. Mvh/Frank
Hur är en sån motor att köra på gatan? Är den snäll på tomgång?

Postat: lör nov 12, 2005 20:50
av KrilleN
StingrayRacing skrev: Vägde min BB; 1680 kg inkl förare 90kg och full tank 70 l (mao 1520 tom) . Fördelat på 860 fram/ 820 bak, 51% / 49% fram/bak.
Bra viktfördelning! Märks att det är en mittmotorkärra trots att man har motorn fram! 8)
Har du fått nån tid på din StingrayRacing? 402m?

Postat: lör nov 12, 2005 21:34
av Hagge
2QIK4U skrev:strålkastaren = -30 kg på absolut rätt ställe,,,försök inte smyga undan nu fuskis....
sen missförstod Du mig,,,jag har ett par järnisar hängades där reservhjulsbaljan var.....*s*
tror inte du har ett par där....
mvh R
:shock: Strålkastare 30 kg ????? :shock:

Nja, det väger inte mina i alla fall, men kanske om man fyller lamporna med bly !

//Hagge

Postat: lör nov 12, 2005 21:36
av frisk
nja...Prata inte emot Mr."Jag vet bäst" nu ;)

Postat: sön nov 13, 2005 0:18
av StingrayRacing
KrilleN skrev:Har du fått nån tid på din StingrayRacing? 402m?
Nää, tyvärr inte. Men börjar bli jäkligt sugen på att mäta nu, när man har skruvat förgasare i ett par år och det börjar kännas riktigt bra....Och man har fått på gummin som inte släpper hela tiden! :wink:
Kan det inte torka upp någon gång till i höst... :P

//Lasse

Re: Snabba C3:or

Postat: sön nov 13, 2005 13:40
av Frankyboy
KrilleN skrev:
Frankyboy skrev: Ja, och det funkar klockrent. Har ägt bilen sen -86 och haft lite olika motorkombinationer innan men tyckte att det var dags för nåt värre. Mvh/Frank
Hur är en sån motor att köra på gatan? Är den snäll på tomgång?
Hur snäll som helst tills man trycker på pedalen, allt över 1/3 gas ger omedelbart hjulspinn med 17" som sitter på vanligtvis. Bara 10:1 i komp så det är inte extremt på något vis, bara mycket välbyggt. Rullkam ger den en rätt trevlig gång trots allt...Ganska snål också förhållandevis ca1.8l/mil vid vanlig körning 90 km. Mvh/Frank

Postat: sön nov 13, 2005 15:18
av Hagge
frisk skrev:nja...Prata inte emot Mr."Jag vet bäst" nu ;)



:D Nä, visst ja, tänkte inte på det.... :wink:

//Hagge

Postat: mån nov 14, 2005 1:10
av Vette 69
År det någons mer corvette som har stått i ett träsk i 20 år? allt sitter
som gud för ban...., hälften av skruvar och bultarna har man dragit av
och andra hälftan har man blivigt tvingen att såga av,
inte undra på att det kommer att ta tid att renovera :cry:
Fast det är det värt när det är klart :twisted:
/ jk

Postat: mån nov 14, 2005 7:43
av 2QIK4U
Stingray/ Mittmotor?,,,hmmm det breoer kanks på 90 kg förare ...*s*

Hagge/
Om Du tar bort luckor, lampor,mekanism,vacumtank,slangpaket och allt som har med dem att göra hamnar Du på 30 kg ca med en ca. -68-70

Din årsmodell som har vacumtank i form av krockbalken fram spar ca 60-70 kg allra längst fram på bilen,,,,berätta lite om sådant Du är duktig på istället ...typ korsord och frimärken....*blink*

Postat: mån nov 14, 2005 8:41
av M Nordin
Vette 69 skrev:År det någons mer corvette som har stått i ett träsk i 20 år? allt sitter
som gud för ban...., hälften av skruvar och bultarna har man dragit av
och andra hälftan har man blivigt tvingen att såga av,
inte undra på att det kommer att ta tid att renovera :cry:
Fast det är det värt när det är klart :twisted:
/ jk
Kanske lite OT men är du medveten om vad och hur du gör så är en gassvets AKA "AGA nyckel" :D ett utmärkt verktyg!

MVH

MN

Postat: mån nov 14, 2005 13:08
av Hagge
2QIK4U skrev:Stingray/ Mittmotor?,,,hmmm det breoer kanks på 90 kg förare ...*s*

Hagge/
Om Du tar bort luckor, lampor,mekanism,vacumtank,slangpaket och allt som har med dem att göra hamnar Du på 30 kg ca med en ca. -68-70

Din årsmodell som har vacumtank i form av krockbalken fram spar ca 60-70 kg allra längst fram på bilen,,,,berätta lite om sådant Du är duktig på istället ...typ korsord och frimärken....*blink*
Jag har haft loss allt du beskriver samt renoverat detta och om du får det till 60 - 70 kg så har du en okalibrerad våg eller en annan g-kraft där du bor !
Angående "duktighet" så har jag plockat ner det mesta på min bil och satt ihop det igen till ett fungerande skick så jag vet ganska väl vad jag snackar om. Min bil var en rishög från början och nu är den i ett skick där bara lackering saknas för att den ska vara i ett mycket bra bruksskick. Kolla gärna min hemsida så får du se hur en frimärkssamlare får en bil att bli hyfsat fräsch. Den är definitvt inte hopsatt av en pratkvarn :wink:

Men jag tänker definitvt inte orda mer om detta och rubba världsordningen för personer med sin egen uppfattning om tillvaron, det är väl lugnast så så att inte forumet får ett nytt snedspår med .

//Hagge

Postat: mån nov 14, 2005 16:02
av 2QIK4U
SHIT!! nu klev jag visst på ett par ömma tår....*blink*

Hoppas Du inte tog allt för illa vid Dig,,,,

det skrot som plockades ur fronten på Ronnie Bergströms -74(liknar Din) i mitten -80-tal hamnade vikten på ungefär det.
enbart krockbalken fram var ca hälften av den vikten....
mvh R