Sida 2 av 2
Postat: tor apr 19, 2007 12:19
av gbak
Ta och fyll sprutan med bromsvätska och tyck in den i ena hålet då pressas luften ut genom andra hålet.

Postat: tor apr 19, 2007 12:38
av mrpakchong
Tackar, provar det oxo
Postat: tor apr 19, 2007 15:12
av antos
Å du! När vi nu osökt kommer in på ämnet sprutor. kan jag varmt rekommendera en variant som finns på apoteket och är avsedd för att spola näsan! Det är en spruta model ganska stor, men med en silikon topp som är avsedd att täta runt "snoken" men den är också utmärkt att fylla upp bromsoken innan slutlig luftning, passar säker till huvudcylindern också. Kostar 100:-
Som lite kuriosa kan jag nämna att efter detta har jag återgått till att använda den till familjens förkylda näsor, och ingen! har vart förkyld efter detta. Tänk va bra de kan va me lite bromsvätska.
Postat: tor apr 19, 2007 23:33
av mrpakchong
Fick till slut skruva loss bromscylindern och sätta den i skruvstädet och tryckte in kolven med en träpinne, då försvann all luft. Allt enligt manuallen

.
Börjat lufta vänster sida bak och pedalen känns lite lite trögare
"Self bleeders" fungerar kanon.
Kanon forum
Postat: lör apr 21, 2007 14:40
av mrpakchong
Nu har vr bromsok börjat läcka oxo, ser ut som det är original oket.
Skulle behöva ett gott råd
*) om man nu skall renovera det läckande och hoppas att de 2 återstående håller, risken finns ju att de oxo börjar läcka
*) lämna in alla 3 på renovering
*) köpa 4 nya på en gång
kollade på Vette Brakes, de har nog kitet jag vill ha men i olika prisklasser, vad skiljer egentligen mellan dessa. Corvetten jag har är ju ingen racer utan glidare, kanske det enklaste räcker eller skall man lägga på lite när man ändå beställer ?
Name: 1965-82 Corvette Brake Kit $400
Name: 65-82, Corvette O-Ring Brake Kit $430
Name: 65-82, Vette Oring Brake Kit & insulators $550
Är det någon som skickat tillbaka de gamla, kanske inte lönar sig ?!
Tacksam för alla synpunkter ?