Sida 13 av 19

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: mån maj 12, 2014 18:33
av Ubbe
Att modda Tutknappen tog längre tid en att göra bultarna till avdragaren :wink:
Det var tur att jag fick hjälp av Bengt :D

Nu är jag jätte sugen på att åka lite bil men vädret gjorde så att det stanna upp och bältes monteringen ska vi inte prata om.
Har tränings verk så in i norden :roll:
Jag brukar åka till Nifsta men i år så kommer jag inte ut på gräset pga bilen är för låg :roll:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: ons maj 14, 2014 12:10
av Larzzon
Ubbe skrev:Hej! Rattnavet heter Luisi och kostar ca 650kr.
Ratten är Sparco 383.
Beställde grejorna av Mekonomen i Norrtälje (grymma på ta hem allt)
Snap-off navet gör att ratten kommer för nära.Bengt har provat;)
Tack vare rattens storlek så behövs ingen snap-off.det är bara att trycka på tilt spaken;)
Den skymmer inga instrument och är grym att hålla i:)
Du kommer inte ångra dig;)

Jasså man kan få hem rattnav direkt genom mekonomen :D Låter bra de, får se om ekonomin tillåter en ny ratt i sommar då :P
Får se efter mappningen :P


/Marcus

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tis jun 10, 2014 19:18
av Ubbe
Dynotest C7 supercharged http://www.youtube.com/watch?v=otG9dzkj3kE
och sedan lyssnar du på min :wink: http://www.youtube.com/watch?v=0SPMGVLNWzg
ingen större skillnad tycker jag :mrgreen: :mrgreen:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tor jul 24, 2014 14:10
av Ubbe
Sitter inne med datorn och orkar inte gå och bada, 33 grader just nu ute :shock:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön aug 17, 2014 22:02
av Ubbe
LILLA JAG KÖRDE OM NIBBEN,en kort stund och kom trea på KM :D :D :D
jag körde om Nibben.............. :shock: :shock:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön aug 17, 2014 22:29
av Bengt
Vem sa du ?
Du menar han som kommer efter mig på filmen ?

CCS 2014 KM -500hk

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön aug 31, 2014 13:26
av Ubbe
En liten film från KM 2014.Ubbe vette
Så här roligt kan man ha på banan :D
Jag körde om Nibben :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=ImfWpK_Fxec
Obs! Glöm inte att välja HD :wink:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tor okt 09, 2014 23:01
av Ubbe
Har varit på Mantorp och testat nya vxl med oljekylare och kolfibervingen.
Ville köra på en 1.30 men.........https://www.youtube.com/watch?v=pud8hlwoNFg
Ps Jag vill tacka AK racing för all proffsig jobb med min bil.
Hämtade bilen i söndags och körde ner den till Mantorp (70 mil).
Bilen går som en racing Corvette ska göra.Äntligen kunde jag lita på att växlarna fungerade.
Motorn går bara bättre och bättre :D
Nu är det bara att ladda om inför 2015 med mera modifieringar.
Ubbe som kör TA 2015 mm :D

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 10, 2014 4:05
av Ricky
KUL UBBE! Grattis! :D

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 10, 2014 7:39
av Ubbe
Tack Ricky :D
Du vet ju hur det är med trasig låda;)

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 10, 2014 11:23
av 745
Ubbe skrev:Har varit på Mantorp och testat nya vxl med oljekylare och kolfibervingen.
Ville köra på en 1.30 men.........https://www.youtube.com/watch?v=pud8hlwoNFg
Nu är det bara att ladda om inför 2015 med mera modifieringar.
Ubbe som kör TA 2015 mm :D
Strålande 8) Fixa bromsarna i vinter så du kan köra fullt till 100m så fixar du 1:30 :wink:
Kul med många Corvetter, varför är vi bara ett 10-tal som har anmält sig till Corvette TA serien 2015 (det finns inte många platser kvar).

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 10, 2014 13:20
av Corinthian
Ubbe skrev:Har varit på Mantorp och testat nya vxl med oljekylare och kolfibervingen.
Ville köra på en 1.30 men.........https://www.youtube.com/watch?v=pud8hlwoNFg
Ps Jag vill tacka AK racing för all proffsig jobb med min bil.
Hämtade bilen i söndags och körde ner den till Mantorp (70 mil).
Bilen går som en racing Corvette ska göra.Äntligen kunde jag lita på att växlarna fungerade.
Motorn går bara bättre och bättre :D
Nu är det bara att ladda om inför 2015 med mera modifieringar.
Ubbe som kör TA 2015 mm :D
Några bilder på vingen? vem har gjort stagen?

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön okt 12, 2014 10:42
av Ubbe
Corinthian skrev: Några bilder på vingen? vem har gjort stagen?
Stagen är original men funderare på att göra dom lite högre och att vingen

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tis okt 14, 2014 13:30
av 745
Ubbe skrev:Stagen är original men funderare på att göra dom lite högre och att vingen kommer lite längre bak.
Ser bra ut kom ihåg att kolla reglementet för 2015 eller lyssna med tanu.se INNAN du ändrar, med det är helt rätt ju längre bak och ju högre upp i ostörd luft desto bättre tryck.
Lycka till :D

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tis okt 14, 2014 14:24
av Corinthian
Ubbe skrev:
Corinthian skrev: Några bilder på vingen? vem har gjort stagen?
Stagen är original men funderare på att göra dom lite högre och att vingen kommer lite längre bak. Vingen väger inte mycket fast den inte är kolfiber rakt igenom. Ca 5kg med stagen.
Hur tjockt gods är det i de undre stagen, 6mm?

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: ons okt 15, 2014 12:38
av Ubbe
Corinthian skrev: Hur tjockt gods är det i de undre stagen, 6mm?
10mm breda. Är du sugen;)
Kanske kör några gånger till med orginal stagen. Ska göra några under vintern iallafall.
Det blir ett mäktigt start fält TA:) http://timeattacknu.se/forare/
I morgon så blir det att plocka isär bilen:)

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: ons okt 15, 2014 12:51
av Corinthian
Ubbe skrev:
Corinthian skrev: Hur tjockt gods är det i de undre stagen, 6mm?
10mm breda. Är du sugen;)
Kanske kör några gånger till med orginal stagen. Ska göra några under vintern iallafall.
Det blir ett mäktigt start fält TA:) http://timeattacknu.se/forare/
I morgon så blir det att plocka isär bilen:)
Bara undrar.. ska ju tillverka egna stag för chassi-infästning samt ta fram ett ving-kit till försäljning under vintern.
Dock blir mina blad lite större.. 1830x295mm

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: ons okt 15, 2014 15:54
av Ubbe
Corinthian skrev:[
Dock blir mina blad lite större.. 1830x295mm
Lite större blad?1,83?
Tur att vi kör en i taget :mrgreen:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 17, 2014 16:28
av Ubbe
Nu står bilen på bockar och väntar på att bli modifierad till TA 2015:)
R- däcken har jag kört exakt 2000 mil och ca 14 gånger på banan.
Det är inte dålig tycker jag.
PS jag kommer att sälja många delar från min bil som jag har samlat på mig.så håll ögonen öppna;)Bild

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 17, 2014 16:42
av Tersan
Ubbe skrev:R- däcken har jag kört exakt 2000 mil och ca 14 gånger på banan.
Det är inte dålig tycker jag.
Bra gjort! Jag kan nog komma på rätt många som fått däcken att hålla 2-3 banmöten...

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: fre okt 17, 2014 17:42
av Corinthian
Ubbe skrev:Nu står bilen på bockar och väntar på att bli modifierad till TA 2015:)
R- däcken har jag kört exakt 2000 mil och ca 14 gånger på banan.
Det är inte dålig tycker jag.
PS jag kommer att sälja många delar från min bil som jag har samlat på mig.så håll ögonen öppna;)
Bra jobbat! tror dock att du bör börja mäta temperaturer nästa säsong.. för med så nedslitna insidor (mot utsidan) skulle jag gissa på att du har för mycket camber för att vara optimalt och att däcken går varma på insidan.

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: lör okt 18, 2014 16:18
av Tersan
Jag håller nog en peng på för mycket toe-ut. Det brukar krävas ganska extrema cambervinklar för att det ska bli märkbart slitage på insidan, i alla fall om man kör som folk (det vill säga fort när det svänger...).

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön okt 19, 2014 13:30
av Ubbe
Hjulvinklarna är nog rätt! problemet är att bilen körts på vägen och däcken har gått för mycket rakt fram. Camber inställningen gör att det sliter mer på insidan då.
2000 mil med r-däck är otroligt bra:)
Nu kommer jag köra med mer aggressiva vinklar så däcken håller kanske 1000mil;)

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön okt 19, 2014 14:23
av Corinthian
Ubbe skrev:Hjulvinklarna är nog rätt! problemet är att bilen körts på vägen och däcken har gått för mycket rakt fram. Camber inställningen gör att det sliter mer på insidan då.
2000 mil med r-däck är otroligt bra:)
Nu kommer jag köra med mer aggressiva vinklar så däcken håller kanske 1000mil;)
Med så breda däck vi har är mer aggressiv camber inte alltid optimalt.
jag har kontinuerligt backat från 3° fram ned till 2° och då är dom fortfarande ojämnt varma... nästa säsong går jag ned ännu mer

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: sön okt 19, 2014 21:14
av Ubbe
Corinthian skrev: Med så breda däck vi har är mer aggressiv camber inte alltid optimalt. jag har kontinuerligt backat från 3° fram ned till 2° och då är dom fortfarande ojämnt varma... nästa säsong går jag ned ännu mer
Jag körde på -2 på Camber men fel grader på Toe:(
Funderar på att väga in bilen. Vi få se vad det blir, vet forfarande inte om det blir bussningar eller stumma grejor;)

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: mån okt 20, 2014 9:55
av Bengt
Om man säger så här Ubbe : Man kör inte 2000mil om året med monoball i hjulupphängningen och kommer undan billigt :mrgreen:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: mån okt 20, 2014 18:33
av Ubbe
Bengt skrev:Om man säger så här Ubbe : Man kör inte 2000mil om året med monoball i hjulupphängningen och kommer undan billigt :mrgreen:
Ja! Undra ur de känns??? Har man pungkulorna uppe i hjälmen??om man satsar på monoball:)
Är det någon på forumet som kör med monoball och använder bilen på gatan också?
Bra att få lite info:)
Vill riva bärarmarna nu och undra nu hur man ska märka upp, så att det inte blir helt galet i vår när det dax att köra bilen 8mil innan man kan ställa in hjulvinklarna.
Camber brickor ska inköpas:)

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tor okt 30, 2014 20:35
av Ubbe
Hej! Ska sälja lite corvette delar som ligger och tar plats!

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: mån nov 03, 2014 20:23
av Ubbe
Började att riva lite idag!
Jäklar skönt att komma igång :D

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Postat: tis nov 04, 2014 11:25
av Corinthian
Ubbe skrev:..Hade två brickor på den vänstra bärarmen.Andreas skrev att man kunde ta bort dom så att hjulet kommer längre in.
Ska det inte vara brickor på alla bultarna? Varför sitter dom där och vad gör dom för funktion?
Brickorna är till för att kompensera för ev. skevheter i chassit.
Om du har lika många brickor runt om är chassit rakt. Om inte, så måste differensen mellan resp. infästning bibehållas.