Sida 4 av 5

Postat: lör apr 30, 2005 22:53
av frisk
Och jag som trodde det bara va att tuta och köra!!! :?

Postat: sön maj 01, 2005 14:12
av Terner
2QIK4U skrev::lol: :lol: :lol:
Hmm den va inte snäll... :x

/Terner

Postat: mån maj 02, 2005 7:02
av 2QIK4U
får väl be om ursäkt då...men det förklarar kanske haveriet med den tidigare motorn.....

Postat: mån maj 02, 2005 20:07
av frisk
Vad förklarar mitt förra haveri??
Att min nuvarande kokade?
Min gamla opel gick kamremmen av på en gång.... Va det för att min nuvarande kokade??
Nä nu får du förklara dig lite. Anledningen till att min koka va en luftficka. Det kan bli så om man inte avluftar ordentligt. Så nu vet du det. :P

Postat: tis maj 03, 2005 17:05
av grebnE
hahaha.. roligt att läsa era intriger :lol:

Postat: sön maj 08, 2005 23:42
av frisk
Relät till kylarfläktern va kasst. Så fläkten har snurrat lite när den vill om den nu har snurrat!? Sen när jag skulle kolla batteriet så va minuspolklämman lös! :shock: mindre bra kanske. Så nu hoppas jag att när det e fixat så ska allt funka. Sen va det ju växellådan också. Men det får komma efter.

Postat: mån maj 09, 2005 22:11
av frisk
Har laddat upp batteriet nu. Tog av laddarn och mätte. 12.83v.... sekunden senare
12.82 sen tickade det nedåt för varje sekund hehe
Dags att köpa nytt batteri :wink:

Postat: mån maj 09, 2005 22:32
av gbak
"Never ending story II."
Det är alltid nåt som går sönder......
Min varvräknare la av på väg till vårmönstringen.

Jobba på Frisk, du ser ljuset i tunneln nu........eller är det tåget som kommer :wink:

Postat: mån maj 09, 2005 22:38
av frisk
lol ne ljuset har jag observerat men det e ju lite retsamt när det e småsaker som krånglar. Ge mig ett par veckor och allt ska va funktionellt :wink:

Postat: mån maj 09, 2005 22:40
av gbak
Börjar låta som Alfons Åberg nu, "ska bara..........."

Postat: tis maj 10, 2005 7:42
av M Nordin
frisk: det är väl inget konstigt att spänningen kryper nedår precis efter du tagit av laddaren? Mät dagen efter istället eller ännu bättre, ta det till en verkstad som belastningsprovar det.

MVH

MN

Postat: tis maj 10, 2005 13:33
av Terner
12,8 på ett fulladdat obelastat batteri är för lågt tyder på en kass cell.

/Terner

Postat: tis maj 10, 2005 19:40
av frisk
Nu har jag köpt nytt på biltema... säkert skit men 345kr så kan man ju köpa många :wink:
Gjorde en mätning på det gamla batteriet nu. 11.72v

Postat: sön maj 22, 2005 18:43
av frisk
Har äntligen hittat el-felet nu. torkarmotorn har gått och kortslutit sig självt :( så nu får jag skynda mig att fixa ny motor... snart besiktning!

det stog nåra nuffrer på motorn=
1919437
176 88

Hittar dock inget med dom siffrorna... :roll:

Postat: sön maj 22, 2005 20:05
av Terner

Postat: tis okt 18, 2005 17:34
av frisk
Dags att lyfta upp Jippie-tråden igen då vintern börjar smyga sig på och alla verkar "hänga läpp" :) Har äntligen fått min hastighetsmätarvajjer och monterat på den och provkört :D :D Så nu har jag inga ursäkter längre om farbror blå skulle stoppa mig. Har fortfarande svårigheter med höga hastigheter så förslag på vad göra skulle vara fint. Problemet är att luften flyger över luftfiltret, det vet jag, men hur ska jag komma åt problemet? Vill gärna ha förslag grabbar och tjejer! :wink:

Postat: tis okt 18, 2005 18:09
av Terner
Scooooooooooooooooooooop !!!!!!

/Terner

Postat: tis okt 18, 2005 18:13
av StingrayRacing
Tjena Frisk!

Du sa att du hade bytt hastighetsmätarvajern... Var det svårt att komma åt bakom mätaren. Hur gjorde du? Ska till och byta min varvräknarvajer.

Scoop är väl det ända tänkbara om du inte kan bygga ner filtret under huven igen!

//Lasse

Postat: tis okt 18, 2005 19:33
av Terner
StingrayRacing skrev:Tjena Frisk!

Du sa att du hade bytt hastighetsmätarvajern... Var det svårt att komma åt bakom mätaren. Hur gjorde du? Ska till och byta min varvräknarvajer.

Scoop är väl det ända tänkbara om du inte kan bygga ner filtret under huven igen!

//Lasse
Varvräknarvajern är lättare ! Om du lägger dig på rygg under panelen (aj!) och kikar upp så kommer du åt "snäppen" med en lång mejsel.
Låt den va av vid fördelaren så någon kompis kan vrida lite på vajern när du sätter dit den nya. Busenkelt!

:)

/Terner

Postat: tis okt 18, 2005 19:37
av Jake
Frisk: du har inte en bild på hur det ser ut nu, det finns några andra trix man kan göra för att få in luften i förknasaren om man har problem med strömmingsskiktet..

Postat: tis okt 18, 2005 19:39
av StingrayRacing
Tack!

Då är det bara och åka å köpa en då. :wink:

Postat: tis okt 18, 2005 20:07
av frisk
Jo inga problem att byta vajjrar, bortsätt från oroliga ställningar vid pedalerna. Lite trångt och trixit men det går vägen. Sen e det inte mycket att tänka på mer än att försöka få så långa böjar (och få) på vajjern.
Scooooop e kanske ett sista alternativ känner jag då jag helst skulle vilja få bort hålet helt. Och jag som e dåligt insatt vad det gäller det mesta så undrar jag om det finns bra luftfilter som e låga. Jag vet att vi har kollat, och pratat om det tidigare men det har inte sagt "klick" som kungen en gång har sagt hehe. Kanske måste man tillverka en egen lösning? Borde ju gå att dra ett rör från förg. fram förbi kylarn på nått sätt? eller ska luften bäst tagas från rutan? Scoopet behöver ju inte bli så högt men hur blir det med funktionaliteten om man bara passar in det över filtret? Samma effekt? Sen undrar jag lite hur det blir med lackeringen om det är nån som har erfarenheter. Kan man få exakt samm färg eller är det svårt? (ifall jag får för mig att köpa en ny huv!) Lägegr upp en bild på min icke coola hemsida så ni får en bild över verkligheten :D

Postat: tis okt 18, 2005 20:19
av Terner
Hej Frisk :)

Du vet ju min highrisehuv jag satte på den tar luften ner från vindrutan i den "kammare" som luftrenaren hamnar i. Vill du ha en smooth huv så är nog det den optimala lösningen.

Sen det där med filter är lustigt köpte ett sånt där trekantigt som tar in luften uppifrån tänkte det skulle vara ballt tillsammans med huven...
Det visa sig dock att det bygger mycke högre än man tror huven gick inte igen ! Så det har jag sparat till Mustangen.

Hemligheten är att få en bottenplatta till filtret ovanpå förgasaren som bygger riktigt lågt. Jag parade ihop en Moroso bottenplatta med lagom högt filter och original överdel vart perfekt :)

Det blir trångt för gasvajer och sånt runt gasaren men med lite tålamod så blir det jättebra. Är övertygad om att du får ner ett sånt paket så det passar i en higrisehuv eller daytonahuv eller whatever u fancy :)

/Terner

Postat: tis okt 18, 2005 20:21
av Terner
Och lack... Black is black är fortfarande en av mina favos. Du lackar om huven sen fronten sen... sen ... så är det dags för huven igen hehe

Postat: tis okt 18, 2005 20:24
av frisk
http://frisk666.tripod.com/bilder/¨
Inte jättebra bilder ... men dom togs innan garaget var helt färdigt och frugan ställde in det gamla bordet.... och dom där gamla kläderna... och mattorna ... och byråerna... och grannens kök :shock: m.m..... :lol:

Postat: tis okt 18, 2005 20:30
av Terner
Köp min gamla huv Frisk !! Du får den för kompispris så kan du labba med den hur du vill. Jag kan mattsvarta den innan leverans så stör den inte din fina lack :) Huvstag ingår.

/Terner

Postat: tis okt 18, 2005 20:33
av frisk
Ok Terner. Du har ju sätt den live. Vet bara inte om ett tunt filter drar in tillräckligt med luft? Den ska ju ha i sig en del liksom..?? :roll:

Postat: tis okt 18, 2005 20:36
av Terner
frisk skrev:Ok Terner. Du har ju sätt den live. Vet bara inte om ett tunt filter drar in tillräckligt med luft? Den ska ju ha i sig en del liksom..?? :roll:
Tunt? Det behöver inte vara tunt. Normal höjd och ett EFFEKTIVT filter som kan suga i sig utan att luften stormar förbi i turbulensen. Finns hur mycket som helst som skulle duga.

Hoppas du hittar hundarna :)

/Terner

Postat: tis okt 18, 2005 21:39
av StingrayRacing
Ska väl inte vara något problem med att få ner filtret under huven, du har ju ett L88-scoop.
Skaffa en drop base + 3 tum högt filter + X-streme lid så blir det så här:
Bild

Finns 1 cm i spel mellan filter och huv. Känns som luften räcker till min 468 iaf. :wink:

Postat: tis okt 18, 2005 21:59
av Terner
Va vare ja sa lol :)

/Terner