Fick ner slag på detta i besiktningen..För höga halter på tomgång..bytte olja och filter.. och har kört upp en tank soppa..men den gick inte igenom ombesiktningen iaf...är det stift och dylikt att kolla....eller ska man göra den klassiska...2 dunkar aspen miljö bensin....funkar 100%igt.
Jag..besiktigade igen..nu med 5 liter aspen och 15 liter 98 oktan..fick högre värden än första ombesiktningen..ligger runt 1,0..vad är nästa steg???luft filter,tändstift?spridare???Alla tips och funderingar välkommnas...tiden rinner ut...
Co halt AKUT
-
- Nykomling
- Inlägg: 24
- Blev medlem: fre jan 23, 2009 18:28
- Ort: Skövde
Co halt AKUT
Senast redigerad av Storskurken den mån jun 08, 2009 19:53, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Co halt + hc halt
Finns många anledningar. om spridarna är orginal så är de nog inte så roliga. Kolvringsknas, nåt med EGRen? Vevhusventilationen? Dålig förbränning, kass luftfilter
Var ligger lambda? hur som så är det oförbrännda kolväten och koloxider. dvs antingen så får du in kolväten i förbränningen dvs olja. eller så förbränner du inte all soppa.
Var ligger lambda? hur som så är det oförbrännda kolväten och koloxider. dvs antingen så får du in kolväten i förbränningen dvs olja. eller så förbränner du inte all soppa.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Nykomling
- Inlägg: 24
- Blev medlem: fre jan 23, 2009 18:28
- Ort: Skövde
Re: Co halt + hc halt
Vart visst bara co halten som vart för hög nu...1,4 och gräns är0,5..blir till att köra miljö bensin...orkar inte skruva mer nu..