Sida 1 av 1
En dag på strippen i Piteå
Postat: mån maj 24, 2010 20:20
av kungricky
Är det någon annan härifrån som tänkt att testa sin corvette i piteå?
Fick ju sätta in 2 nya knutkors förra året så jag undrar om det alls håller med med lite varv i starten med bf radial ta på klistrad bana. Och kopplingen är ju bara en orginal , så undrar verkligen hur den klarar med utväxling så den gör 100 på ettan... nån som vet som testat?
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: tis maj 25, 2010 7:16
av Don Tomaso
Det lär nog hålla, för standard däck på klistrad bana är snorhalt. Klister är för slicks inget annat, så försök att köra vid sidan om det klistrade om du kan.
Har också M21 i min och det går utmärkt att köra på strippen med en lådan. Gäller att hålla lagom varv på motorn så det inte spinner för mycket och heller inte tappar orken helt.

Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: tis maj 25, 2010 11:21
av kungricky
nå det kommer ju att bli kul om inte annat. är det halkigt så kan man ju nöja sig med att sladda in till mål om inte annat

Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: sön jun 06, 2010 12:41
av kungricky
Då har man hunnit testa.. snorhalt var det med dom gamla slitna 295 orna bf goodritch radial ta.... när man sen släppte gasen för att söka fäste så började däcken hoppa fruktansvärt så att ett fäste till popupplamporna gick sönder... tordes inte köra mer än 2 repor pga av däcksvibbarna, men en tid fick jag iallafall. 13,68 166 km/h men som sagt så är det bättre fäste på vanlig asfalt. Borde lätt kunna göra en hög 12a med fäste..
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: fre aug 13, 2010 21:52
av danettiracing
Tjena!
Efter 5års körning med vetten sen den blev klar så blev suget för mycket å man måste prova på strippen ,fick till med radialdäck 11,2 med jättedåligt fäste... men blev själv jävligt förvånad att den skulle klara det fan de är ju 5 år senn jag kollat tändstiften samt bytt luftfilter.Nu imorgon måste jag försöka på att knäcka 10sec
Mvh:Dan
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: lör aug 14, 2010 22:27
av kungricky
Nästa år måste jag prova igen, köpte nya hankock 295/50 däck och vilket fäste jag får med dom däcken jämfört med dom gamla bf 295 orna, bara synd att jag inte hann prova med dom däcken på strippen.
Så nu har jag börjat skissa på en ny motor jag ska bygga till nästa år, så nu är målet att kapa tiden med 2 sekunder. =)
!
Postat: sön aug 15, 2010 0:29
av vette427
Hej!
Var på streetrace idag på Karlstad gamla flygplats. Såg till min besvikelse en vette 69:a få ordentligt med pisk av en SS 396:a. Finns det någon som kan tänka sig att åka till Karlstad och sätta den där nissen på plats?? Sägas kan i sammanhanget att den där chevan gick utav rena helvete.
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: sön aug 15, 2010 16:41
av kungricky
lite långt att åka ner. och ändå lite svårt att piska 10 sekundersbilar. men den där ss bilen var nog inte någon daily driver så då är det ju ganska svårt att jämföra. själv åker jag gärna 20 mil enkel resa utan att ha en servicebuss och kassavalv med pengar med mig, för min tar ju bara 1,5 liter landsvägskörning i 100.
men här uppe i luleå och norrut har dom det tufft mot min corvette för dom som åker med vanliga radialdäck, även oerfarna motorcyklister får se mina runda bakljus titt som tätt
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: sön aug 15, 2010 18:13
av kungricky
en liten test på 201 meter med dom nya däcken, orkar inte slira hela tvåans växel nåmer. =) 3.36 utväxling i baken, å super t10 låda.
http://www.youtube.com/watch?v=ZP1-GRA5XS8
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: sön aug 15, 2010 22:11
av danettiracing
Nu har man den matchnro de blev en 10,9...Någon ide hur man får bort allt gummi från lacken lätt??Tack sam för tips...
Mvh:Dan
Re: En dag på strippen i Piteå
Postat: mån aug 16, 2010 6:27
av kungricky
grattis =) å låt gummit sitta kvar
