Tjena , har precis inhandlat mig en corvette c6 -05. Får säga att jag är grymt nöjd med den.
Men förstår mig inte på anti-spinn systemet riktigt. Håller in knappen ca 5 sek , det står i displayen att både anti-spinn & anti-sladd är avstängt & det går att sladda med bilen men den bryter fortfarande motoreffekten vid hjulspinn :S nån som har några tips ??
Vill även höra om det är nån som vet om det går att byta "strålkastarglaset" fram "löst" ??
Tacksam för svar
MVH Johan
corvette c6
Re: corvette c6
Den har tre lägen, vid start - allt på, en tryckning - competition mode, håll knappen inne 15-20 sekunder - allt avstängt.johan_88 skrev:Tjena , har precis inhandlat mig en corvette c6 -05. Får säga att jag är grymt nöjd med den.
Men förstår mig inte på anti-spinn systemet riktigt. Håller in knappen ca 5 sek , det står i displayen att både anti-spinn & anti-sladd är avstängt & det går att sladda med bilen men den bryter fortfarande motoreffekten vid hjulspinn :S nån som har några tips ??
Vill även höra om det är nån som vet om det går att byta "strålkastarglaset" fram "löst" ??
Tacksam för svar
MVH Johan
Glaset är limmat till underdelen, en del har fått bort det genom att värma i ugn så limmet blir mjukt och man sakta kan dra bort glaset. Ser dock inte meningen med det eftersom GM inte säljer lösa glas, en ny strålkastare kostar $985 från GM.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: corvette c6
Här https://forum.clubcorvette.se/viewto ... it=knappen har du mer info 

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug