Jag har aldrig prövat på en modern motor och har ingen aning om det krävs något speciellt med tanke på tändning, knacksensorer etc men det finns det säkert andra som kan.
Jag körde med lustgas på min Charger jag hadde för 20 år sedan och det var trevligt, otroligt mycket effekt på ett mycket enkelt sätt.
Däremot är det (som jag förstått det) endast lämpat för accelerations lekar.
Då lustgasen lanserades på flygplan under kriget så var det strikta begränsningar i hur länge man kunde ha systemet aktiverat sedan det annars slutade med motorras.
Gasen ändrar ju inte motorkaraktären, -varvtalsområde osv förblir ju detsamma men effekten ökar drastiskt så länge gasen är aktiv.
Brorsans lilla T-hot med B20 ökade effekten från 170hk i bänk utan gas till 270hk med ett tryck på knappen.
Han körde med ett system byggt av Fogger Proshot delar som kom från överblivna prylar från Ronnie Bergströms Corvette.
Den lilla lätta bilen var mer än lovligt snabb med mönstrade slicks bak och frontrunners fram..
Dock hände det att det sket sig ibland, förhållandet mellan mängden gas och mängden tilläggs-soppa är mycket viktig, bästa resultatet får man naturligtvis då förhållandet är på gränsen vilket ibland resulterade i kolvsmältningar.
Läs på så mycket du kan innan du klämmer på systemet och kör med skallen om du inte gillar att byta motordelar.
Så här såg brorsans bil ut, lustgasnozzlar upp genom huven och flaskan på golvet.
