Peters motorbyte på g

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Peters motorbyte på g

Inlägg av velasoraptor »

Det är väl inga hemligheter längre att Peter Anjou har köpt min Ls6 motor.Alla delar till hans bil har nu kommit till Anders,Mackan och Ki på R-TUNE.Motorn ska allså ner i hans C4 93 cab.Det kommer att bli mycket spännande project.Vad jag vet finns det ingen C4a med en Ls6 motor i Sverige.Troligen börjar R-Tune gänget med bilen nästa vecka.Dom kommer säkert att lägga upp en project tråd på forumet om förvandlingen.Jag kan följa projectet på nära håll vilket blir jäkligt kul.Ni som bor runt Stockholm med C4or kan ju åka förbi R-Tune om några veckor och kolla in det hela.Så detta kan ju bli något att bita i för alla C4a ägare.Vi får hoppas Peter håller sig på vägen på premiär turen.Bilen blir bra så vass.En viss person köpte en cam av mig.Vid premiär turen med en vassare bil och med mig i passagerar sätet.Plattan i mattan sedan flög vi rakt in i skogen haha.Men det är en annan historia.Så denna gång håller jag mig nog på land backen vid premiär turen haha.

MIN LS6 MOTOR ÄR ALLSÅ SÅLD.Det står också det på forumet att motorn är såld.Info för er som endå hör av sig om motorn.

Kenta C5 Z06 Ls7 427a (under inkörning)