Sida 1 av 1

Corvette C5 och bankörning?

Postat: mån apr 11, 2011 21:11
av dannec5
Hur funkar det med oljetryck osv i kurvor med tex R-däck? Någon risk för att oljepumpen suger luft?

Hur ser det ut i oljetråget på C5 samt C5 Z06? Lika?

Läste också nånstans att man skulle fylla på med extra olja vid bankörning.

Nån som vet lite mera om detta? Bör man fylla på mer olja vid körning på bana eller vad säger ni?

Kanske eventuellt ska prova på lite bankörning i sommar, så vore bra att veta hur det är med detta..

Mvh Danne

Re: Corvette C5 och bankörning?

Postat: mån apr 11, 2011 21:33
av Mange_C5
Har inte koll på de andra oljetrågen men jag kör C5 Z06-04 tillsammans med Pfadt motorfästen, max på stickan och lite styvare chassi än standard.
Hade inga problem med original gatdäck, med R-däck hände det nån enstaka gång men efter chassi uppgraderingen och motorfästena är problemet borta.

Jag skulle vilja påstå att eftersom Pfadt fästena gör att motorn inte rör sig så mycket så ger det den positiva bieffekten att oljan inte skalpar runt och oljetrycket därför bibehålls. Ett bra och rejsigt mods alltså. :twisted:

Vette.se kan säkert reda ut de olika oljetrågen.

Re: Corvette C5 och bankörning?

Postat: tis apr 12, 2011 15:43
av goa2head
Kör med orginaltråg på min corvette och det funkar utmärkt även med rena slicks. Typ den ända som än är orginal på denna bil hehe.
Som Mange säger så blir det stadigare med PFADT motorfästen mm. Ju mindre bilen kränger desto bättre.

Ha fullt på stickan och ut å gasa bara.

Re: Corvette C5 och bankörning?

Postat: tis apr 12, 2011 16:38
av Bengt