Först så får jag tacka Tomten,Lasse, Christer samt Kerstin med flera för en trevlig dag.Tyvärr var förmiddagen inte i våra händer.Det blåste och småregnade.Vi fick göra ett litet uppehåll p.g.a att banan började bli våt.Men det torkade upp och solen kom fram på eftermiddagen.Det blev också mycket varmare.Många hade tagit med sig för lite kläder och gick omkring och små frös.Annars så blev det dragracing på ena sidan flygrakan och superstage på andra sidan.Själv hann jag bara köra dragracing en repa.Sedan var det ingen ide att köra mer.Motorn gick ner i reduce engine power när 3an skulle i.Likadant var det i Mora förra helgen när Jag,Affe och Jonny var där och körde.Då blev det reduce engine power på alla 4 repor jag provade.Alltid när 3an lades i.Det är troligen något med luft flödet.Troligen en mappnings grej.Så Anders får mappa till det hela.Så det ordnar sig säkert.Men jävligt tråkigt är det.Annars så fick några lite problem .Som en C3a fick olje lekage.En annan C3 hade ingen broms olja helt tomt i behållaren.Som tur var hade jag bromsolja i bilen så han kom igång igen.
Kenta C5 Z06 2004 533hp (451 rwhp 579 rwnm) inget tid satt på strippen en tyvärr.Men det kommer.
Så var Malmby över för denna gång
-
velasoraptor
- Corvetteälskare

Re: Så var Malmby över för denna gång
Jag fångade dig på bild iaf!
Fler bilder finns på https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 13&t=13514

Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
-
velasoraptor
- Corvetteälskare

Kul bild.Men mer en så blev det inte tyvärr denna gång.Men det finns fler tillfällen.Åtgärdar felet i morgon Måndag hoppas jag.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Hej
Resultaten från helgens övning finns på http://www.nitroz.se under "Resultat" i övre menyraden.
När ni kommer in på förstasidan kan ni välja en övergripande bild, eller om ni väljer "timezlip" så kan ni se enskilda tidkort.
Kan någon hjälpa mig med ett namn på start# 2505?
Mycket nöje
//Lelle
Resultaten från helgens övning finns på http://www.nitroz.se under "Resultat" i övre menyraden.
När ni kommer in på förstasidan kan ni välja en övergripande bild, eller om ni väljer "timezlip" så kan ni se enskilda tidkort.
Kan någon hjälpa mig med ett namn på start# 2505?
Mycket nöje
//Lelle
Hej,
Tack så mycket för all hjälp Lelle, ett proffs bland glada amatörer.
Bakom 2505 döljer sig Kent Gustafsson
Kolla under CCS Racing lite längre ner så kan du läsa lite fler kommentarer ang. Malmbydagen.
Tack igen
//Tomten
Tack så mycket för all hjälp Lelle, ett proffs bland glada amatörer.
Bakom 2505 döljer sig Kent Gustafsson
Kolla under CCS Racing lite längre ner så kan du läsa lite fler kommentarer ang. Malmbydagen.
Tack igen
//Tomten
-
velasoraptor
- Corvetteälskare

Sätt inte upp min tid.Jag hade ju strul med reduced engine power hela tiden och kunde inte få till någon repa över huvud taget.Så skriv avbrutit med teknisk fel om det nu ska stå något.Tackar på förhand.
Kenta 2505
C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Kenta 2505
C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Jerka hade också stora problem med hjulspinn "efter" julgranen , men ganska godkänd med 10,94sek.
(Tanke på vilken enorm massa som förflyttade sig...)
(Tanke på vilken enorm massa som förflyttade sig...)
/Christer