Problem ASR (Antispinn)
Postat: sön sep 11, 2011 0:05
Bytte fälgar till C5-fälgar med 275*40*18 bak och 245*45*17 fram innan säsongen, och det fungerade perfekt, nu var däcken dåliga jag köpte nya däck 285*30*18 bak och 255*45*17 fram, men nu går det inte köra utan att ASR hoppar i, så därför måste jag koppla ur ASR vid körning.
Måste jag gå upp i profil bak för att få det att fungera normalt igen, eller finns det något annat att göra.
Det är en 92:a med LT1:a som hade 275*40*17 runt om på orginalfälgarna,som jag
körde på förut.
Hörde av någon att det inte får skilja för mycket mellan fram och bak , utan att det påverkar ASR:en. isåfall kanske jag skall gå ner i profil fram?
När jag körde med 275*40*18 visade min hastighetsmätare ca 6-7 km/tim för lite i jämförelse med GPS, däremot med 285*30*18 stämde den nästan exakt, endast 1km/tim mer än GPS, så därför tycker jag att den sistnämda skulle fungera bäst.
Tacksam för alla tips eftersom jag allaredan har lagt ut pengar på dom nya däcken.
Måste jag gå upp i profil bak för att få det att fungera normalt igen, eller finns det något annat att göra.
Det är en 92:a med LT1:a som hade 275*40*17 runt om på orginalfälgarna,som jag
körde på förut.
Hörde av någon att det inte får skilja för mycket mellan fram och bak , utan att det påverkar ASR:en. isåfall kanske jag skall gå ner i profil fram?
När jag körde med 275*40*18 visade min hastighetsmätare ca 6-7 km/tim för lite i jämförelse med GPS, däremot med 285*30*18 stämde den nästan exakt, endast 1km/tim mer än GPS, så därför tycker jag att den sistnämda skulle fungera bäst.
Tacksam för alla tips eftersom jag allaredan har lagt ut pengar på dom nya däcken.