Kylar "shroud"

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Mallgar
Corvettefantast
Corvettefantast

Kylar "shroud"

Inlägg av Mallgar »

Hej på er,

Saknar denna på min Vette och hittade en på Blocket. Den ska vara till en C3 SB 350.
Vill ju helst inte köpa den och sen upptäcka att den inte passar så jag tänkte höra med er vad ni tror, nån som känner igen den och kan bekräfta att den passar till min 74:a?

Ha det gott!

Bild
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Kylar "shroud"

Inlägg av Johan Fräjdin »

Jag är inte 100% men den där ser ut att vara till 68-72 med kopparkylare.
73-75 har en lite annorlunda infästning, och jag tror det saknar fästet på mitten i ovankant som skymtar kl 12 i "öppningen" på bilden.

Men det kan ju inte skilja jättemycket, det är nog inte värre än att det går att tråckla dit på något sätt med lite modifieringar.

/johan
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Kylar "shroud"

Inlägg av Mallgar »

Johan Fräjdin skrev:Jag är inte 100% men den där ser ut att vara till 68-72 med kopparkylare.
73-75 har en lite annorlunda infästning, och jag tror det saknar fästet på mitten i ovankant som skymtar kl 12 i "öppningen" på bilden.

Men det kan ju inte skilja jättemycket, det är nog inte värre än att det går att tråckla dit på något sätt med lite modifieringar.

/johan
Hej Johan,

Tack för synpunkterna. Har kollat kylaren på min bil och där är matchande hål för fästet kl 12 som syns på bilden. Som du säger kan det väl inte skilja så mycket så jag tror jag slår till.

Ha en trevlig kväll.
Skriv svar