Rutan på passagerardörren går inte ända upp.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Kenka
Nykomling
Nykomling

Rutan på passagerardörren går inte ända upp.

Inlägg av Kenka »

Hej på er allihopa, min första postning här som nybliven ägare till en C4:a cab med hardtop.

Upptäckte igår när jag tvättade bilen att det kom in vatten via en liten springa mellan rutan och taklisten på passagerarsidan.
Om man tittar snett nedåt så ser man in i bilen mellan listen och kanten på rutan, en springa på 3-4 millimeter kanske.

Hardtoppen är monterad nu och jag har inte haft möjlighet att lyfta av den för att se om det är samma sak med cabben uppfälld.
Är det bara att byta listen eller finns det några andra knep, tänkte om det är nåt jag skall påpeka för bilfirman?

/Kenneth
Kenka
Nykomling
Nykomling

Re: Rutan på passagerardörren går inte ända upp.

Inlägg av Kenka »

Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

När jag köpte min convertible för snart 20 år sedan ,så tänkte jag skaffa en HT,men blev avrådd just för att det ofta är diskutabel precision runt rutor o dyl ,och så kan den även fara illa av ovarsam förvaring,för plast har ju egenheten att "krypa" om belastningen blir ojämn.
Men kan ju även vara att rutan blivit glapp,men det borde du kunna känna om du försöker dra upp den när den är i översta läget.
Kenka
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Kenka »

Jo, det går att dra den lite uppåt/bakåt när man kört max upp med hissen.
Ska plocka loss dörrsidan i vinter och se om de där rutguiderna är trasiga eller behöver justeras.

Tog av HT:n igår och när jag körde till jobbet idag med cabben uppe istället så tyckte jag att det lät mindre från fönstrena iaf...
Misstänker att HT:n kommer stå/hänga/ligga oanvänd ganska mycket 8)

Någon som har tips på hur man förvarar den bäst, svetsa ihop en ram som motsvarar fästpunkterna i bilen och en trälåda runt eller?
Skriv svar