Sida 1 av 1

Kylartemp

Postat: sön mar 17, 2013 23:15
av patrik8
Hej undrar vad kylartempen på en 454 med ca 650/700 hk ska ligga på ?
Vid belastning
Mvh Patrik

Re: Kylartemp

Postat: mån mar 18, 2013 8:21
av Jake
hur långt är ett snöre.

Det beror helt på vilken kylare du har, fläkt kapacitet, hur länge du belastat, utomhustemp osv osv osv.

Gäller inte den här frågan en C3a? eller har du bytt till en 454?

Re: Kylartemp

Postat: mån mar 18, 2013 11:27
av Chrippe
Vi lever på 2000-Talet. LSX 454cc

Re: Kylartemp

Postat: mån mar 18, 2013 18:07
av patrik8
Det är en 454sb i min C4-89

Re: Kylartemp

Postat: tis mar 19, 2013 10:01
av Ingo
Hehe!
Du har väl dessutom förgasare på din 454.. :D
Normalt brukar insprutningsbilar vilja hålla ner tempen om man ska få ut maxeffekt,men med förgasare så blir det ju stenålderstänk igen.
men risken finns nog att det springer iväg obehagligt vid längre belastning,så du får nog mixtra lite med termostater tändlägen o dyl tills lärt dig.
men räkna med att du behöver mer kyleffekt än det behövdes på en orginalmotor i varje fall.

Re: Kylartemp

Postat: tis mar 19, 2013 14:10
av gta324
vid normal körning ska den hålla sig runt termostat tempen, stats körning kan den ju krypa upp en bit beroende på kylare/fläktar men går den över 220 ska man börja fundera påa åtgärda....


Sätt tillbaka gamla insuget ist ;)

Re: Kylartemp

Postat: lör mar 23, 2013 21:34
av Sven Labil
Oj! Så den uppe på 650 hk 8)
Vad har du gjort med den? Lustgas?