Det gäller bankörning

C4an är riktigt finUbbe skrev:Om man köper en C4 för 60000kr och slänger i en ls3 480 hp 80000kr och läger 100000kr på väg hållning då borde du få en kanon bil på banan;) 11 SEK det är ju inte dåligt och han körde på banan också med en jäkla fart;) Lingenfelter C4 är super snygg;) http://100hotcars.info/?cat=3632
Jag är definitivt inte bättre än dom andra förarna, snarare tvärtommagnum skrev:Hejs Göran
Var C4:an så mycket bättre i regnväder än C5-6:orna?![]()
Eller var/är du så mycket bättre på att köra än dom som hade C5-6:or när du hade C4:an?![]()
Jag upplever att bilen är relativt vridvek och detta kan nog vara en förklaring till att den upplevs ha sämre vägegenskaper än t ex C5án.Christer skrev:Drivlinan är bra om man har en manuell låda efter 1990. Då kom ZF 6 -växlade lådan som faktiskt också satt i Dodge Viper. Med manuell låda så fick man Dana44 bakaxeln som också är ganska skottsäker.
Vad jag upplevde med C4 var att väghållningen inte gick att jämföra med C5 trots att jag modifierade min -91:-en hel del med polybussningar coil-overs mm.
Men visst! Det är en prisvärd bil som man kan ha mycket kul med för en rimlig slant.
Christer
Det spelar inte så stor roll vilka chassie komponenter du använder om hela bilen vrider sig,bogo skrev:Jag upplever att bilen är relativt vridvek och detta kan nog vara en förklaring till att den upplevs ha sämre vägegenskaper än t ex C5án.