Sida 1 av 1

Ls 6 istället för Ls1

Postat: sön dec 22, 2013 19:33
av Jonne63
Någon som monterat en -03 Z06 Ls6 motor i en Cab -98 Kan jag behålla original motor styrning . Jag vet att den ska mappas då avgas också bytas Kan jag behålla den gamla luftmasse mätaren eller sa jag köpa en till Ls6 ,har endast original nu-98 Tipps inför bytet är välkommet . Funderar på att ta hela drivlinan från Z06.an ,bra eller ??

Re: Ls 6 istället för Ls1

Postat: mån dec 30, 2013 23:57
av Thure
Hej,
Jag är ingen expert på området,men jag skulle tro att du åtminstonde behöver mappa om
styrningen.Det är ju minst 50 hk/till l LS6an,annan cam,toppar,större insug,trottelhus,kan tänka mig högre flöde på spridare,mm.
Har du manuell låda är det inga problem,men har du automat är det värre då behövs
nog en förstärkning.Det är lägre utväxling i slutväxel på Z06,kraftigare krängningsstag,hårdare dämpare,
bakre kompositfjäder är hårdare,osv.Även bromsarna är uppgraderade.Så monterar du hela drivlinan så blir den ännu lite rappare!
Ett tips:kontakta Anders på AK-racing,han kan garanterat hjälpa till med att berätta vad du måste göra för det skall fungera med en LS6a i C5-cab.
MVH/Micke

Re: Ls 6 istället för Ls1

Postat: tis dec 31, 2013 16:08
av Jonne63
Jag har hela drivlinan och bromsarna så det blir nog inga problem Ska köpa kablar till luftmasse mätaren för de passar inte