Sida 1 av 1
924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: ons mar 26, 2014 21:38
av sven erik
Vems säger jag inte men rekord borde det vara? 1000 nw 924 hk besiktigad c6

Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: tor mar 27, 2014 22:08
av VetteC5
Turbo kompressor? På bakhjulen?
Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: fre mar 28, 2014 9:55
av Jerka
Jag antar att Sven-Erik menar en kille som har en hyfsat snabb cab o en ännu snabbare Z06
Det är en kompressorladdad 454 med 818 RWHP och över 1000 newton
Den har varit hyfsat snabb förut , så ser med spänning fram mot Malmby mm
/ Jerka
Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: fre mar 28, 2014 10:03
av Hejdarn
VetteC5 skrev:Turbo kompressor? På bakhjulen?
Är det på framhjulen så blir jag sjukt imponerad.

Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: fre mar 28, 2014 10:11
av Corinthian
sven erik skrev:Vems säger jag inte men rekord borde det vara? 1000 nw 924 hk besiktigad c6

tror faktiskt mackan har mer i sin nya C6Z06 men det ska vara körbart åsså
Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: fre mar 28, 2014 10:23
av velasoraptor
Effekten fick han förvisso på en dynapac dyno!! Den visar 5% för mycket jämfört med en rototest. Vilket ägaren av Dynapac dynon också sa. Rototest är ju det mest optimala när det gäller bromsning. Så effekten borde ligga runt 775 bakhjulshästar och 950 rwnm i bakhjuls vrid någostans vilket är en enorm effekt siffra. Som sagt blir kul att se hur den kommer att gå på våra racing event i sommar.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: fre mar 28, 2014 19:19
av Lars Jakobsson
Corinthian skrev:sven erik skrev:Vems säger jag inte men rekord borde det vara? 1000 nw 924 hk besiktigad c6

tror faktiskt mackan har mer i sin nya C6Z06 men det ska vara körbart åsså
Ska man tro Markus har han nästan alltid haft över 1000+ i motorn men inte riktigt motsvarat det med tider..
Så mja, hans effekt stämmer nog inte.
Re: 924 hk bromsade en gatvette idag
Postat: fre mar 28, 2014 20:26
av sven erik
Den går på sprit nu....det har hjälp mej och verkar hjälpa bilar oxå......

björkvik är det som visar vart skåpet står....tvångsfläkt verkar vara ett bra konsept så jag fick handla in en själv

PS.effekten är räknad efter denna bänk dvs 1,14 mot 1,19 mot vettes bänk.bänkar är ju lite individer

det oxå.
Sedan var det c5 z06 som gav 640 bak i den bänken på 13 psi...undrar hur länge det håller med orginal comp motor och 22 tusen hårda mil

men power blev det

10psi går den övre på i tryck