Hallå i mörkret
Nej tut relät har inget med lamporna i instrumentbelysningen att göra.
Men, via en av kontakterna till/på tut relät strömförsörjs instrumentbelysningen, samt en annan till AMP mätaren, ger den utslag?
På tut relät skall du "alltid" ha 12 V. (3 st röda och en svart kabel som har samma polaritet, sitter tillsammans) Strömmen fås via plussen på startmotorn, (solenoiden), Strömmen till kupen går via en av de 3 röda, men inte samma som till instrumentbelysningen. Kupe belysningen kan alltså en egen krets.
Strömmen till instrumentbelysningen går via säkringspanelen, och säkringen längst ner till höger. (Gauges)
Där skall du ha 12 V när tändningen är på.
Du är nog inne på rätt spår, antingen dimmern eller jordning, förutsatt att det finns ström till säkringen.
Eller så är det väl som vanligt nåt som hoppat isär när du bökat
Allt hänger ju ihop
Trångt och
Funkade det tidigare?
Fungerar "resten". Blinkers osv.
Då kan du ju alltid sätta dit tutrelät på lika sätt, då har du alla kontakter och kablar på plats så att säga.
Reserverar mig för fel, då jag hört att även solen har sina fläckar
Du har förstås ett elschema.
