Sida 1 av 1
Insug
Postat: fre jul 01, 2005 0:24
av Lars Nilsson
Ni som kör bigblock med originalhuv, vad har ni för insug?
Själv har jag bara ett fjuttigt GM HI PERF.... med kanaler som tar väldigt
långa och låga omvägar ner till toppen.
Trodde i min enfald efter många mätningar att jag eventuellt skulle kunna rymma ett Torker 2....
Innerst inne misstänkte jag att det kunde bli för högt, men kvällen före
tänkte jag att vad fan??? och bad aftonbön..
Det gick åt helvete.

Till och med avluftningsrören tog i huven
Vill ogärna ta fram motorsågen för att ge plats..
Vilket insug är det värsta som ryms under huven...
-69 427.. ..med andningssvårigheter
Postat: fre jul 01, 2005 16:56
av pappi
Postat: fre jul 01, 2005 17:12
av Peter
Vill du åka med orginalhuv så e du ganska begränsad i ditt urval av insug.
Torker II funkar men e nog det enda(vad jag vet) eftermarknadsinsug som skulle passa under huven. Jänkarna brukar förespråka ett LS6 insug före Torker IIan.
Vill du åka enkelplans insug så blir det till att ta fram sticksågen alt investera i en ny huv alt scoop.
Postat: fre jul 01, 2005 18:12
av Gide
Tjena.
Kolla om det inte finns ett Weiand Team G insug enplans som är lågt,till min smallblock fanns det ett lika lågt som ett torkel 2 (7530) man får modifiera luftburken bra mycket men det går och jag har låga huven,bilen går bra mycket bättre med det nya insuget.
MVH Gidde.

Postat: fre jul 01, 2005 23:00
av Kai P
Tjena.
Du har ine funderat på denna luftburk?
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/P ... 64280.html
Kai P™
Rockar fortfarande bra efter 150 mil med *kartong*
Postat: lör jul 02, 2005 1:25
av StingrayRacing
Tror att du får köpa ny huv om du inte vill ha Torkel II, och det förstår jag för det är ingen höjdare när det gäller vrid.
Köp en ny huv och Air-Gap RPM

Postat: lör jul 02, 2005 13:08
av 427-454
Det skulle vara väldigt intressant att veta vilket insug du har nu och vilka andra komponenter du har på och i motorn?
Skulle även vara kul att höra varför du vill byta insug.
Postat: sön jul 03, 2005 0:56
av Stefan
Postat: mån jul 04, 2005 18:42
av 2QIK4U
pappi skrev:Inget svar från Herr Hoffman, ahh semester! :D :D :D
MVH Pappi 8)
*gäsp*- nope bara för mkt att stå i och en sån här tråd till tar mkt energi...
Vad för huv?? BB/SB?..............BB huv ger nån cm extra
Vad för motorfästen BB/SB??,,,,,SB fästen på en BB bygger lite extra....
men det ÄR bara så att ska man köra med nåt fränt insug så kräver det mods.
mvh R
Postat: mån jul 11, 2005 23:35
av Lars Nilsson
427-454 skrev:Det skulle vara väldigt intressant att veta vilket insug du har nu och vilka andra komponenter du har på och i motorn?
Skulle även vara kul att höra varför du vill byta insug.
Jag har en 427 4-bultat

Rektangulärstoppar 3964291 en aning bearbetade av tidigare ägare
Kamaxel: Chev LS6 Från Hansen racing
En sprillans Holley 750 dp med bortfräst choketorn
Hooker super comp sidemount headers med pipor
Insug GM hi perf 3963569
Varför vill jag byta insug
-Jo jag skulle gärna ha lite mer att köra med förstås

insug
Postat: mån jul 25, 2005 20:43
av Bäste Börje
men snälla lars jag har ju sagt att du får låna mitt tunnelram när som helst.......(eller varför inte hela motorn!!!!!!)
Re: insug
Postat: ons jul 27, 2005 15:37
av Lars Nilsson
Bäste Börje skrev:men snälla lars jag har ju sagt att du får låna mitt tunnelram när som helst.......(eller varför inte hela motorn!!!!!!)
Då måste jag ta huven och en av dina förgasare också..
Hela motorn? Törs man verkligen åka omkring med tvåbultat
