Sida 1 av 2
MIN STINGRAY 71 UTE PÅ TRADERA NU
Postat: sön jul 17, 2005 18:41
av NIB
Tyvärr är jag tvungen att göra mig av med den

Postat: sön jul 17, 2005 23:56
av Stefan
En länk kan du väl hosta fram

Postat: mån jul 18, 2005 0:25
av NIB
ok här är länken.
http://www.traderamotor.com/showObject. ... 454_ca_550
Jag har inga bilder i annonsen men jag kan maila om man är riktigt intresserad.
Postat: mån jul 18, 2005 11:14
av frisk
Låter väldigt billigt!
E den helröten??? Varför ingen bild? Jag vill ju se den!!
Om du inte behöver ha pengarna i år så e jag intresserad.

Postat: mån jul 18, 2005 16:54
av Stingray
Porsche Stingray ?

Postat: mån jul 18, 2005 17:40
av Erik
Verkar väldigt billigt för en 454:a 71 i mina öron. Men det kanske är mer fix än det framgår.
Postat: mån jul 18, 2005 20:11
av NIB
Bilen är såld nu, men jag kan GARANTERA att den ej är "helröten".
Jag har förstått nu att det var kanske alldeles för billigt iom det stora intresset.
Tack ändå.
Postat: tis jul 19, 2005 20:04
av Terner
Uff hann inte med här vad kostade den???
/Terner
Postat: tis jul 19, 2005 20:35
av Stefan
110.000
Postat: tis jul 19, 2005 20:40
av Terner
Men åhhhh ............................................
/Terner
Postat: tis jul 19, 2005 21:23
av frisk
jo precis.... hade ju tom fått med frugan på det ju!!!

Postat: tis jul 19, 2005 21:42
av stingray350

.... svälj... den hade jag varit intresserad av... Skulle sålt min 75:a 350 för 110 lax och köpt den direkt.
Det var tråkigt att höra att du behövde göra dig av med den ....
Postat: ons jul 20, 2005 19:42
av NIB
Jag sålde den nog alldeles för billigt verkar det som, trots de felen som var på den.
Vad ligger priset på ungefär.
Postat: ons jul 20, 2005 19:56
av Nexxus
NIB skrev:Jag sålde den nog alldeles för billigt verkar det som, trots de felen som var på den.
Vad ligger priset på ungefär.
Beror ju lite på vad du hade för fel på den...
En del saker är ju ganska billiga att åtgärda, sedan finns det ju en del fel som kan kosta skjortan att fixa.
Postat: ons jul 20, 2005 20:39
av frisk
hmm... du kunde ju lätt lagt ut 100,000kr på den och ändå tjänat pengar!!
Renovera motorn för 50,000kr (?) och lackat om bilen för 40,000kr (?)
ta tillbaka den!!!
Vad va det för fel på den?
Postat: ons jul 20, 2005 23:02
av Nexxus
Tja, jag vet inte vad ni andra har för inkomster, men för mig innefattar sådana siffror just uttrycket "skjortan", hade jag haft 100.000 att lägga på min bil, så skulle den vara i mycket bra skick.
Postat: tor jul 21, 2005 1:46
av NIB
Felen var följande
Kass växellådsbalk
Kass startmotor
Lite dålig lack på höger framskärm och dörr + sprickor i framskärmen.
Motorn var tiptop (i alla fall senast jag startade den innan startmotorn la av)
Postat: tor jul 21, 2005 4:32
av Nexxus
NIB skrev:Felen var följande
Kass växellådsbalk
Kass startmotor
Lite dålig lack på höger framskärm och dörr + sprickor i framskärmen.
Motorn var tiptop (i alla fall senast jag startade den innan startmotorn la av)
Tja, jag är ju ingen expert på vad en Corvette är värd.
Men om jag utgår för vad jag gav för min i dåligt skick, så tycker jag 110 låter rimligt ändå. Växellådsbalk och startmotor är ju inget speciellt, men det som kommer att kosta är ju att fixa framskärmen plus lack. det är ju ca 30.000. Jag menar, skulle jag ge tex 130-150 så förväntar jag mig kanske inte att bilen är i mint condition, men den ska iallafall inte ha sprickor och dålig lack. Det trista är väl att du inte har någon Corvette längre kanske?

Postat: tor jul 21, 2005 14:57
av frisk
hmm.... det e ju en väldans skillnad på c3 från 74 och nyare. dessa e ju inte med i samma division, när man pratar kostnader, som dom tidigare c3:orna. men ok. Har inte sätt en BB c3 mellan 69-73 under 180,000kr och dom som legat på under 200,000kr har inte varit i bra skick. (vad jag vet iaf) Sen finns det ju alltid folk som säljer sina bilar utan att kolla vad bilarna står i i dagsläget och dom kan ju bli billiga!
Jag fick ett c:a pris på en omlackning av hela min bil och det va runt 40,000kr. en ny startmotor ligger väl runt 3000kr.(?) Växellådsbalken vet jag inte va felet va men det borde ju gått att ganska enkelt rikta om? svetsa? sätta dit en ny?..... pratar vi om nåra tusen lappar??
..... Vad man vill sälja bilen för e ju upp till var och en.... Men jag eldar nog hellre upp min än ger bort den!

Postat: tor jul 21, 2005 18:35
av Nexxus
frisk skrev:hmm.... det e ju en väldans skillnad på c3 från 74 och nyare. dessa e ju inte med i samma division, när man pratar kostnader, som dom tidigare c3:orna.
Vad baserar du det på?
74:an fanns med BB, och övriga delar ligger i samma prisklass som en 69:a, det skiljer inte något nämnvärt vad jag vet.
Motormässigt kan jag däremot hålla med dig, BB är dyrare att hålla på med än SB, men i övrigt ligger ju kostnaderna i samma nivå.
I övrigt så är ju enda skillnaden på min 74:a och din 72:a, att du har kofångare som kanske kostar.
Tex ett par dörrsidor kostar samma summa om det är en 69:a som en 74:a, så varför tycker du att det inte är i samma division?
Hursomhelst så är jag personligen ganska nöjd med att köra small block, har man en tillräckligt vass maskin, så kan man ändå köra ifrån en BB.

Det är ju inte alltid storleken det hänger på, utan tekniken.

Postat: tor jul 21, 2005 20:51
av prask
Om man kollar lite på Amerikanska priser (cars-on-line, Vettefinders, etc) så ser man att "Crome Bumper Cars" är 5-10 tusen $ dyrare för motsvarande skick (som man kan bedömma på bilder). Men 74-82 kommer starkt och som jag har följt det så ökar dom i snabbare takt än 68-72.
Postat: tor jul 21, 2005 20:51
av Corv1-Micke
En 69:a BB ligger i en högre pisklass än en 74 BB,
en BB är i en högre prisklass än en SB,
en cab är i en högre prisklass än en coupe,
vill inte vara taskig mot någon, men så är det generellt...
En ny startmotor kostar hos Klintberg ca 1.000:- (köpte en precis).
/ Micke
Postat: tor jul 21, 2005 22:41
av frisk
a ja Nexxus.... Vet inte vad jag ska säga..... Har du hängt med nått på prismarknaden dom senaste åren?? Släng fram bevis gärna om det e nått jag missat

Postat: tor jul 21, 2005 23:46
av Stefan
Nexxus: din rumpa är inte lika attraktiv som de tidigare

Postat: fre jul 22, 2005 0:02
av Nexxus
Stefan skrev:Nexxus: din rumpa är inte lika attraktiv som de tidigare

Om den är oattraktiv eller inte ligger väl HELT i betraktarens ögon?
Själv är jag ingen fan av kofångar-corvetter eller bakdelens utseende på dessa... Lika lite som jag gillar bakdelen på en orginal 74:a.
Så det är därför jag har en 74:a med en 80:as bakdel.
Var och en blir salig på sitt vis.
Postat: fre jul 22, 2005 0:07
av Nexxus
frisk skrev:a ja Nexxus.... Vet inte vad jag ska säga..... Har du hängt med nått på prismarknaden dom senaste åren?? Släng fram bevis gärna om det e nått jag missat

Tja, du skrev att det gällde kostnader, inte prisutvecklingen på hela corvetten i sig. Den regleras ju som sagt av tillgång och efterfrågan. Det är jag givetvis medveten om. Men låt säga att du köper en 69 och en 74 BB för samma pris, så har du ju inga större skillnader i kostnader för att renovera dessa. Visst de kromade kofångarna kostar något mer än de i plast, men i övrigt vill jag fortfarande hävda att det inte är någon större skillnad i kostnader för en renovering eller brukande av bilen.
Postat: fre jul 22, 2005 0:08
av Stefan
javisst...men ja pratar bara ifrån prisbilden sett, inge annat

Postat: fre jul 22, 2005 0:13
av Nexxus
Corv1-Micke skrev:En 69:a BB ligger i en högre pisklass än en 74 BB,
en BB är i en högre prisklass än en SB,
en cab är i en högre prisklass än en coupe,
vill inte vara taskig mot någon, men så är det generellt...
/ Micke
Ja, jag är mycket medveten om det. Men det var inte det som saken gällde om du läste frisks inlägg.
frisk skrev:hmm.... det e ju en väldans skillnad på c3 från 74 och nyare. dessa e ju inte med i samma division, när man pratar kostnader, som dom tidigare c3:orna.
Det gällde ju kostnaderna att ha en tidig C3, inte priset för införskaffandet?
Om så var fallet, så ger jag mig ju givetvis. Jag vet att en tidig C3 är dyrare än en 74:a och framåt.
Postat: fre jul 22, 2005 0:20
av Nexxus
Hursomhelst om vi ger upp den här debatten, så menade jag från början att för mig är det så att kostar en Corvette 150.000, så förväntar jag mig att den har en schysst lack och går bra motormässigt. sedan är det mig egalt om det är en 69:a eller en 74:a. Det är anska mycket pengar för en 30+ år gammal bil.
Men det kanske beror på att jag inte är en Corvetteofil som bara kan tänka mig att ha en 69 bara för att det är det man ska ha av någon anledning?
Gillar man 69:an eller 72:an så är väl det bra. Jag gilla min 74:a alldeles utmärkt, och för mig är det viktigaste att det går att åka utav bara

, jag är inte intresserad av orginalrenovering etc. Men jag har all förståelse för de som tycker det är hela grejen.
Postat: fre jul 22, 2005 9:51
av frisk
ok jag har tydligen varit oklar i mitt förklarande.... det gällde ju naturligtvis inhandlandet, köpandet av bil, det gällde och inte reservdelar
sry.....