Hejsan. Är ny på detta forum och planerar att skaffa en c5 innan sommaren, en cupe´ -00 eller nyare är det tänkt, helst en manuell.
Har sett på ett antal olika bilder att en del har ett veck i plåten längs sidan medans en del inte har det, hur kan det komma sig, kan inte ha med årsmodell att göra vad jag sett, vad är det för veck, jag gillar det bättre med än utan.
Sen undrar jag vad det är för skillnader på Z06 och vanlige c5 förrutom taket och motorn då, jag tycker mig inte se några.
Mvh Macke
Dörrdesign olika, samt skillnader Z06 och c5?
Body side moldings är ett måste , den känns naken annars.
Det är ganska stora skillnader mellan ZO6 och C5, både kaross (även luftvent på sidorna) och köregenskaper och utrustningsmässigt. Listan blir för lång. Kolla Corvette sidor på webben i USA. Rekommenderar provkörning så du in detalj kan uppleva skillnaderna.
Om man dessutom tittar på ZO6 (nyaste modellen) och C6 så är det ännu större skillnader, dessutom så är den "nya" enormt attraktiv just nu på marknaden.

Det är ganska stora skillnader mellan ZO6 och C5, både kaross (även luftvent på sidorna) och köregenskaper och utrustningsmässigt. Listan blir för lång. Kolla Corvette sidor på webben i USA. Rekommenderar provkörning så du in detalj kan uppleva skillnaderna.

Om man dessutom tittar på ZO6 (nyaste modellen) och C6 så är det ännu större skillnader, dessutom så är den "nya" enormt attraktiv just nu på marknaden.

Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec
, ett monster att köra
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.

Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.