Dörrdesign olika, samt skillnader Z06 och c5?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
MackeC5
Corvettefantast
Corvettefantast

Dörrdesign olika, samt skillnader Z06 och c5?

Inlägg av MackeC5 »

Hejsan. Är ny på detta forum och planerar att skaffa en c5 innan sommaren, en cupe´ -00 eller nyare är det tänkt, helst en manuell.
Har sett på ett antal olika bilder att en del har ett veck i plåten längs sidan medans en del inte har det, hur kan det komma sig, kan inte ha med årsmodell att göra vad jag sett, vad är det för veck, jag gillar det bättre med än utan.
Sen undrar jag vad det är för skillnader på Z06 och vanlige c5 förrutom taket och motorn då, jag tycker mig inte se några.

Mvh Macke
glider
Nykomling
Nykomling

Inlägg av glider »

Hej,

Välkommen till forumet.

Vecket på sidan är en option med optionkoden:
B84 - Body side moldings

Fast det är ju inget "veck i plåten" iom att det är plast i karossen, det är en list som är fastlimmad. Går att ta bort / sätta dit i efterhand om man nu vill ändra på det.

mvh/Stefan
unclebans
Nykomling
Nykomling

Inlägg av unclebans »

Skillnaden mellan C5 och Z06 = Annorlunda front, kylluftskanal framför bakhjulet och andra fälgar.
Användarens profilbild
Flaschcar
Nykomling
Nykomling

lister

Inlägg av Flaschcar »

hej och välkommen.. jag har en c5 99:- med lister tycker det gör bilen fin.. känns lite tomt utan dem...
NO TURBOSHIT !!!!!!!
JUST REAL "POWER"

LOVE THE CORVETTE FOR THE EIGHT, AND FOR LIFE.......
MackeC5
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av MackeC5 »

Aha, tack då vet jag det ang vecket hehe.
Tycker mig faktist inte se några skillnader i fronten men jag får väl titta nogrannare då :) Vad är det som skiljer Z06 och c5 rent motormässigt då, förrutom de extra 55 hk, programvara??
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

Body side moldings är ett måste , den känns naken annars.
:shock:
Det är ganska stora skillnader mellan ZO6 och C5, både kaross (även luftvent på sidorna) och köregenskaper och utrustningsmässigt. Listan blir för lång. Kolla Corvette sidor på webben i USA. Rekommenderar provkörning så du in detalj kan uppleva skillnaderna.
:roll:
Om man dessutom tittar på ZO6 (nyaste modellen) och C6 så är det ännu större skillnader, dessutom så är den "nya" enormt attraktiv just nu på marknaden.

:lol: :lol: :lol:
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
Skriv svar