Jag har själv samma problem, men tror att jag nu är lösningen på spåren. Jag frågade på
http://forums.corvetteforum.com och fick genast många kloka svar.
Filtret är troligen boven. Filtret är en T-koppling, bestående av två motstånd i serie och en jordning mellan dem. Den senare har en liten kondensator mot jord. Mäter man filtret, skall det vara 10-15 kOhm mellan in- och utgång och mer än 1 MOhm till jord.
Min varvräknare visar dubbelt, men dör, visar noll, när jag jordar filtret. Mitt filter har troligen (jag har inte mätt) för låg resistans till jord, men mäter korrekt mellan in- och utgång. Jag har beställt ett nytt filter från rodneydickman.com, kostar 30$ inkl. frakt.
Om din varvräknare visar dubbelt NÄR filtret är jordat, har jag fått nästa tips. Prova att sätta ett motstånd på ungefär 10kOhm i serie med filtret, för att ytterligare dämpa signalen.
Vad som händer är att det finns mycket brus och övertoner i signalen, men att den "riktiga" signalen är starkast, så att om man hittar rätt dämpning på totalen, blir det till slut bara den "riktiga" signalen som varvräknaren kan uppfatta. Då försvinner den här felkällan, dubbla eller tredubbla (eller någon annan heltalsmultipel) av rätt värde.
Sedan har jag förstått att instrumenten på 1990 års modell inte är någon höjdare vad gäller precision och kvalitet.......