Sida 1 av 1

växellåda c5

Postat: tis mar 20, 2007 22:59
av Ekholm
Är det exakt samma innehåll i denna som i vipern?
Har hört ett rykte om att vipern skulle ha starkare grejer i t56an
Nån som vet?

mvh

Postat: lör mar 24, 2007 17:52
av Ekholm
Ja vad tror ni... :?:

Postat: lör apr 07, 2007 3:49
av unclebans
Den information som jag fått är att vipern ska ha vissa delar som är starkare, men i stort sett är det samma låda.

Postat: mån apr 09, 2007 20:28
av Ekholm
okej...

Finns det spec från fabrik vad c5 lådan klarar?

Och finns det några c5 med mycke mos som fortfarande kör med orginal
låda isf hur mycke Nm har den utsatts för?

Postat: ons apr 11, 2007 6:34
av unclebans
Generellt kan man säga att om det är gatdäck du ska köra med så kan du ladda på ordentligt. Däcken ger inte tillräckligt med friktion för att knäcka lådan, vanligtvis! Kan alltid hända saker dock. Om du ska köra på stripp med slicks osv så kanske man kan snegla på att förstärka alternativ byta låda. Vet inte exakt hur det är med C5:or men F-body har svaga bakaxlar så där byter man axeln först.

Vad har du tänkt att använda bilen till?

Postat: tor apr 12, 2007 22:42
av Ekholm
Bana,strip med ca 600-700 hk

Postat: sön apr 22, 2007 3:53
av unclebans
Du ska definitivt kolla efter uppgradering eller modifiering av lådan i så fall. När jag var inne med min låda till musclecars efter en strippkörning så sa de till mig att jag absolut inte ska köra på stripp med originallåda då den inte är jättelämplig för det. För mig pajade något lager i lådan, samt någon synkring...jag har originaleffekt på ls1:an.

Postat: sön apr 22, 2007 17:45
av Ekholm
verkar konstigt att sådant kan hända med orginal effekt...

Postat: mån apr 23, 2007 18:25
av unclebans
Jepp, men shit happens :lol:

Vet flera från andra forum som kör med original på stripp och bana utan att något har hänt deras lådor. Jag kommer inte att byta låda heller, men som med allt annat, vill man vara helt säker så bör man förstärka/uppgradera osv.

Postat: mån apr 23, 2007 22:24
av Ekholm
Har jämfört bilder på viperns låda och c5:ans och det verkar nästan som
om man kan få dit viperns låda...

Någon som vet??

Postat: tis apr 24, 2007 13:35
av vette.se
Ekholm skrev:okej...

Finns det spec från fabrik vad c5 lådan klarar?

Och finns det några c5 med mycke mos som fortfarande kör med orginal
låda isf hur mycke Nm har den utsatts för?
Automat 350Nm belastning under 100000miles
Manuell 450Nm belastning under 100000miles

Jag har kört min bil sedan -00 med 600+hk och originallåda, inget problem. Har kört med Cartek koppling i 4 år hittills och den håller än så länge. :)

Postat: tis apr 24, 2007 21:48
av Ekholm
vette.se skrev:
Ekholm skrev:okej...

Finns det spec från fabrik vad c5 lådan klarar?

Och finns det några c5 med mycke mos som fortfarande kör med orginal
låda isf hur mycke Nm har den utsatts för?
Automat 350Nm belastning under 100000miles
Manuell 450Nm belastning under 100000miles

Jag har kört min bil sedan -00 med 600+hk och originallåda, inget problem. Har kört med Cartek koppling i 4 år hittills och den håller än så länge. :)
Okej har du använt den på strippen med slicks liknande däck oxå?

Postat: mån apr 30, 2007 21:40
av Ekholm
Finns det olika manuella lådor i c5?
Har z06 en hållbarare låda?

Postat: tis maj 01, 2007 6:35
av vette.se
Ekholm skrev:Okej har du använt den på strippen med slicks liknande däck oxå?
Endast bankörning med slicks, nästan inget på strippen.

Det enda som skiljer MN6 lådan från MN12 är utväxlingen.