Sida 1 av 1

Trim

Postat: mån maj 14, 2007 9:45
av henkebus
Hej

Är det någon som har provat detta kitt. K&N luftfilter, airfoil, bränsleregulator, ska ge runt 20 extra hk. Någon som har erfarenhet av dessa grejor??

mvh
henke

Hehe

Postat: mån maj 14, 2007 17:18
av Ingo
Sök i gamla trådar :roll:
men airfoil är ju en suverän pryl :lol:

Re: Hehe

Postat: mån maj 14, 2007 17:31
av zphinx
Ingo skrev:Sök i gamla trådar :roll:
men airfoil är ju en suverän pryl :lol:
ha ha ja den ger ju säkert mins 25hk bara den =)

Postat: mån maj 14, 2007 22:07
av Jakobsson
Performance Mods that Don't Work

This is a short list of things that don't work... and could waste your hard earned money!

Air foil
Relocating IAT
Throttle switch

Performance Mods that Do Work

Roller rockers
Headers
High flow cats
Remove frisbee
Electric Water Pump
Beam Plates
Expensive engine rebuilds

Klippt och klistrat

Pelle
-90 cab

Postat: mån maj 14, 2007 22:10
av henkebus
ok, det är lite glädje hästar i det kittet alså.

mvh
henke

Postat: tis maj 15, 2007 11:19
av alberto.becker
Jakobsson skrev:Performance Mods that Don't Work

This is a short list of things that don't work... and could waste your hard earned money!

Air foil
Relocating IAT
Throttle switch

Performance Mods that Do Work

Roller rockers
Headers
High flow cats
Remove frisbee
Electric Water Pump
Beam Plates
Expensive engine rebuilds

Klippt och klistrat

Pelle
-90 cab
Ingen av företagen skriver att Throttle switchen ska ge några extra hk :shock: men däremot är jag mycket intreserad utav att läsa hur dom har tänkt att få ut extra hk enbart med demontering av frisbeen :roll: .
Ecklers trim är alltid roligt att läsa om, typ 100hk extra utan att öppna motorn, bara lite kontakter å pill så vips så ska det gå utav tusan :lol:

Postat: tis maj 15, 2007 12:14
av Peter sp2000
Är det någon som har testat med KN luftfilter?
Funderar på att köpa ett till min -92
Har testat det på MC och där tyckte jag att den blev piggare framförallt i det lägre varvtalsregistret.
//Peter

KN

Postat: tis maj 15, 2007 13:05
av Ingo
Peter sp2000 skrev:Är det någon som har testat med KN luftfilter?
Funderar på att köpa ett till min -92
Har testat det på MC och där tyckte jag att den blev piggare framförallt i det lägre varvtalsregistret.
//Peter
Till 89 ger tydligen KN filtret en del,för volymen är ju betydligt mindre på det filtret.
Från 90 är ju luftfiltret dubbelt så stort ,och hela luftintagssystemet omarbetat,så att det ska ge någon märkbar effekt är nog tveksamt.

Postat: tis maj 15, 2007 13:06
av alberto.becker
Peter sp2000 skrev:Är det någon som har testat med KN luftfilter?
Funderar på att köpa ett till min -92
Har testat det på MC och där tyckte jag att den blev piggare framförallt i det lägre varvtalsregistret.
//Peter
Yes, åker med K&N filter,kan inte säga att jag märkte någon skillnad.
Endast i kattalog världen är det stor skillnad och effekt höjande å superduper.
Däremot har jag tagit bort snabeln och mitt stora filter nu för att montera ett filter direkt på TB,n, inte för att det ger någon extra effekt utan det ger ett härligt extra bra insugs ljud :lol: .

// A.B

Postat: tis maj 15, 2007 20:26
av henkebus
kan detta vara något
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125

är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken

mvh
henke

Postat: tis maj 15, 2007 21:06
av alberto.becker
henkebus skrev:kan detta vara något
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125

är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken

mvh
henke
Typ 2800kr fattigare jämfört mot ett Utbytes K&N.Någon som har instalerat detta?,förklara för mig hur den kan ta in kallar luft än orginal. Henke, att tänka på är att det står att det kan ge 10-20 hk beroende aplikationen,menas då olika mods på motorn,alltså själva filtret släpper igenom ett bättre flöde men det är ändå dom olika modsen på motorn som är följden till att motorn behöver mer luft.
Min egen uppfattning av en del olika företag är att dom enbart är ute efter att lura utav pengar av dom mindre vetande, genom att skriva att det kan ge si eller så mycket mer effekt.

Någon,rätta mig gärna om jag är ute och cycklar! :)

// A.B :wink:

Postat: ons maj 16, 2007 7:47
av Jakobsson
Luftfilterflödet på dom nyare c4:orna är ca 50% större än på en ny C6:a så jag skulle inte lägga några pengar där.
Dom flesta bilar mår nog bäst av lite allmänt underhåll ,typ stift,rotor,lock,tändkablar,filter m.m
Ska man få ut mer effekt så planera och satsa en ordentlig slant på det.
Räkna med minst 40000:-
383:a headers nytt insug m.m
Eftersom 40000:- förmodligen inte räcker så kanske ett bilbyte till en C5:a är smartare.

Pelle
-90 cab

Postat: fre maj 18, 2007 8:23
av alberto.becker
alberto.becker skrev:
henkebus skrev:kan detta vara något
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125

är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken

mvh
henke
Typ 2800kr fattigare jämfört mot ett Utbytes K&N.Någon som har instalerat detta?,förklara för mig hur den kan ta in kallar luft än orginal. Henke, att tänka på är att det står att det kan ge 10-20 hk beroende aplikationen,menas då olika mods på motorn,alltså själva filtret släpper igenom ett bättre flöde men det är ändå dom olika modsen på motorn som är följden till att motorn behöver mer luft.
Min egen uppfattning av en del olika företag är att dom enbart är ute efter att lura utav pengar av dom mindre vetande, genom att skriva att det kan ge si eller så mycket mer effekt.

Någon,rätta mig gärna om jag är ute och cycklar! :)

// A.B :wink:
http://www.knfilters.com/universal/unique.htm
Här är en länk till K&N för filter som passar direkt på TB,n 90-92
// A.B