Försäkring på en nyimporterad C4 ?
Postat: tor jul 19, 2007 13:39
Tjena..
Har en nyimporterad C4 fr 93 och upptäcker nu efter en del telsamtal till div bolag att det tydligen inte är enkelt att teckna en försäkring för att inte bli skinnad in på benmärgen.
Att få ta del av klubbförsäkringen utan att vara medlem under minst ett år är tydligen stopp för och det har vad jag hört Länsförsäkringar satt som regel.. I mitt huvud känns det som ett rätt taskigt avtal CCS har med detta bolag. Klart att det finns "lycksökare" men dessa går ju att stoppa på betydligt andra sätt än en sån här puckad regel som drabbar serösa ägare. Å eftersom man inte kan bli medlem i CCS om man inte har en svenskreggad bil så är det lite av moment 22 i hela frågan.
Jag har själv ett rätt långt förflutet som Hot Rod & Hojbyggare med många byggen i min "CV" å nu står man tydligen här med nosen i gröten å ska bli skinnad på halva lönen för att kunna försäkra bilen..
En fråga för CCS och som har hand om försäkringarna torde väl vara att försöka se över denna korkade regel. Som exempel kan jag nämna att min senaste Harley jag byggde som var värderad till en bit över 300 000 hade en premie som man givetvis kunde teckna direkt via Bilsport MC för ca 2800:_ om året. Helförsäkrad.
Jag bara ställer mig frågan varför det ska behöva vara så här..
Nåja.. Nog svamlande..
Är det Någon här på forumet som kan ge ett bra tips till nåt bolag eller sätt attt kunna försäkra min nyimporterade C4 utan att behöva tänka tanken "sälj den" å köp en volvo.. ( Usch å fy )
Bara som exempel så skulle trygghansa ha nästan 20000:- om året för att teckna en försäkring på denna bil. Å de trots att man har andra försäkringar i detta skitbolag. Andra bolag man ringer kanske är något billigare men inte blir man glad över deras besked.
Snälla hjälp mig med goda råd å dåd i min fråga..
/ Uffe
Har en nyimporterad C4 fr 93 och upptäcker nu efter en del telsamtal till div bolag att det tydligen inte är enkelt att teckna en försäkring för att inte bli skinnad in på benmärgen.
Att få ta del av klubbförsäkringen utan att vara medlem under minst ett år är tydligen stopp för och det har vad jag hört Länsförsäkringar satt som regel.. I mitt huvud känns det som ett rätt taskigt avtal CCS har med detta bolag. Klart att det finns "lycksökare" men dessa går ju att stoppa på betydligt andra sätt än en sån här puckad regel som drabbar serösa ägare. Å eftersom man inte kan bli medlem i CCS om man inte har en svenskreggad bil så är det lite av moment 22 i hela frågan.
Jag har själv ett rätt långt förflutet som Hot Rod & Hojbyggare med många byggen i min "CV" å nu står man tydligen här med nosen i gröten å ska bli skinnad på halva lönen för att kunna försäkra bilen..
En fråga för CCS och som har hand om försäkringarna torde väl vara att försöka se över denna korkade regel. Som exempel kan jag nämna att min senaste Harley jag byggde som var värderad till en bit över 300 000 hade en premie som man givetvis kunde teckna direkt via Bilsport MC för ca 2800:_ om året. Helförsäkrad.
Jag bara ställer mig frågan varför det ska behöva vara så här..
Nåja.. Nog svamlande..
Är det Någon här på forumet som kan ge ett bra tips till nåt bolag eller sätt attt kunna försäkra min nyimporterade C4 utan att behöva tänka tanken "sälj den" å köp en volvo.. ( Usch å fy )
Bara som exempel så skulle trygghansa ha nästan 20000:- om året för att teckna en försäkring på denna bil. Å de trots att man har andra försäkringar i detta skitbolag. Andra bolag man ringer kanske är något billigare men inte blir man glad över deras besked.
Snälla hjälp mig med goda råd å dåd i min fråga..
/ Uffe