kylfläkt
-
- Nykomling
kylfläkt
har problem med att min bil kokar..verkar som att den högra fläkten inte startar, fläkten går igång om jag kopplar ström på den...hänger den ihop med ac? måste det finnas freon i systemet för att den fläkten ska fungera? Nån som vet hur det funkar?
Den högra sätter igång då du kör AC´n. Så länge du inte har freon i systemet eller det nya kylmediet som är lagligt så kommer aldrig kompressorn starta och då startar inte heller fläkten.
Startar den andra fläkten?
Tempen på vattnet kan ligga runt 109 grader, detta är normalt. Om den kokar så kan det bero på en hel del saker, luft i systemet (då det är ett slutet system och i och med detta så kan tempen ligga runt 109 grader), trasig vattenpump mm mm.
Startar den andra fläkten?
Tempen på vattnet kan ligga runt 109 grader, detta är normalt. Om den kokar så kan det bero på en hel del saker, luft i systemet (då det är ett slutet system och i och med detta så kan tempen ligga runt 109 grader), trasig vattenpump mm mm.
Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
-
- Nykomling
den ena fläkten fungerar....om man kikar där man fyller på vatten så ser det ut som att det cirkulerar och när jag körde igång båda fläktarna så kokade den inte...jag vågar inte pröva för mkt heller för topplockspackningen gick sönder i våras pga att den kokade. hur varmt är det när tempmätaren står mittimellan 100 o 260, då kokar den
Fläktarna styrs av ecm och den högra går på vid ca 5 grader högre temp än den vänstra.
Den högra går konstant om ac:n är på / fungerar.
Det är mycket ovanligt att den högra går igång vid normal körning.
Kolla så att det inte ligger en massa skräp framför kylaren.
Bilarna har en stor tratt under som suger in allt i sin väg.
Det kan vara svårt att få ut all luft ur systemet. (har jag läst)
Du har troligtvis 2 fel ,styrning till den högra fläkten samt taskig kyleffekt i systemet.
Pelle
-90 cab ZF6
Den högra går konstant om ac:n är på / fungerar.
Det är mycket ovanligt att den högra går igång vid normal körning.
Kolla så att det inte ligger en massa skräp framför kylaren.
Bilarna har en stor tratt under som suger in allt i sin väg.
Det kan vara svårt att få ut all luft ur systemet. (har jag läst)
Du har troligtvis 2 fel ,styrning till den högra fläkten samt taskig kyleffekt i systemet.
Pelle
-90 cab ZF6