Sida 1 av 2
Zr-1
Postat: tor jan 10, 2008 17:15
av COOLMACHINE
Postat: tor jan 10, 2008 17:46
av Jonathan
lär bli hur grym som helst!
en sån o c3:an på uppfarten så är man kung..
Re: Zr-1
Postat: tor jan 10, 2008 18:30
av Ingo
Jo 620 hästar räcker en bit...
förresten har du insett att det är Zr1 bilen ska heta nu?
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=7329
Re: Zr-1
Postat: tor jan 10, 2008 19:06
av COOLMACHINE
Ja, jag trodde det var ett skämt första gången jag fick höra att den skulle heta ZR1, jag tycker fortfarande att det är fantasilöst att döpa bilen med samma namn som en tidigare modell

Postat: lör jan 12, 2008 1:07
av vett74
Postat: lör jan 12, 2008 9:56
av frisk
den har ju jag postat redan ju

Postat: lör jan 12, 2008 10:32
av Bobrob
OBS! Den gamla hette ZR-1 och den nya heter ZR1 - d.v.s. utan bindesstreck.
ZR1'an lär ju bli grym - bara att börja spara!
Postat: lör jan 12, 2008 11:22
av ornet
Sting-Ray
Stingray
Postat: lör jan 12, 2008 12:23
av vett74
Postat: lör jan 12, 2008 12:46
av frisk
nä hehe
Den ser onekligen grym ut. Frågan är hur stor skillnaden blir tidsmässigt på bana mellan den och z06:an??
Postat: lör jan 12, 2008 17:53
av COOLMACHINE
Undrar vad den kommer att kosta här i Sverige om och när den kommer till Europa, läste någonstans att den skulle kosta ca:100,000 Dollar i USA, min gissnig är att den kommer att kosta ca: 1,2 Mille här i Sverige
Stor
måste ha faktor.

Prissättning
Postat: sön jan 13, 2008 10:28
av Ingo
COOLMACHINE skrev:Undrar vad den kommer att kosta här i Sverige om och när den kommer till Europa, läste någonstans att den skulle kosta ca:100,000 Dollar i USA, min gissnig är att den kommer att kosta ca: 1,2 Mille här i Sverige
Stor
måste ha faktor.

torde väl bero på om man vill sälja den i europa eller ej...,och med tanke på hur bilmarknaden går i USA för den inhemska industrin,så torde man nog satsa på övriga världen som med Z06..
Fast våra handelshindersskatter lär ju dra upp den en hel del i pris också,fast dollarn kanske fortsätter att falla?
Men undrar om den ändå inte blir procentuellt billigare än den gamla ZR-1an?
Postat: sön jan 13, 2008 12:00
av Masterworks
Undrar om man kan lämna C5an, fru och barn i inbyte mot en sådan häringa ZR-1a?

ZR-1
Postat: sön jan 13, 2008 13:59
av Boogieman
Hejsan !
Går säkert att lämmna fru och barn i inbyte och storleken på mellan skillnaden och nybilspriset beror ju naturligtvis på årsmodellen på barn och fru samt allmänt skick. ( Obs ! jag skämtar )
Uffe
Re: ZR-1
Postat: sön jan 13, 2008 14:35
av Masterworks
Boogieman skrev:Hejsan !
Går säkert att lämmna fru och barn i inbyte och storleken på mellan skillnaden och nybilspriset beror ju naturligtvis på årsmodellen på barn och fru samt allmänt skick. ( Obs ! jag skämtar )
Uffe
Suck, kollar dom det oxå? Fan då blir det dyrt! hehehe...

MEN
Postat: sön jan 13, 2008 21:48
av Ingo
Det finns ett stort MEN
ZR1 är ju kompressormatad!!!!,det anser jag vara fusk egentligen..

Re: MEN
Postat: mån jan 14, 2008 12:41
av COOLMACHINE
Ingo skrev:Det finns ett stort MEN
ZR1 är ju kompressormatad!!!!,det anser jag vara fusk egentligen..

Vaffö säger du på dette viset Ingo???

Postat: mån jan 14, 2008 13:11
av Naza
Hmm... Z06 är på 7.0L istället för ZR1:ans kompressormatatde 6.2L, undrar om man inte får mer "bang for the buck" om man trycker in en typ vortech kompressor, den ska höje från 500 till 635hp mer än zr1:ans 620..
Hmm.. undrar om inte ZR1:an bara är ett Z06 med kompressor. På Top Gear säger dem att Z06 är väldigt hård i fjädringen och bra för bana undrar om ZR1 kan vara mycket värre?
Postat: mån jan 14, 2008 13:16
av Naza
Med risk för att gnälla men instrument panelen i ZR1 ser inte ut som en super sport bil, ser ut som något samman slagning av en golf och audi

Postat: mån jan 14, 2008 15:16
av COOLMACHINE
Naza skrev:Hmm... Z06 är på 7.0L istället för ZR1:ans kompressormatatde 6.2L, undrar om man inte får mer "bang for the buck" om man trycker in en typ vortech kompressor, den ska höje från 500 till 635hp mer än zr1:ans 620..
Hmm.. undrar om inte ZR1:an bara är ett Z06 med kompressor. På Top Gear säger dem att Z06 är väldigt hård i fjädringen och bra för bana undrar om ZR1 kan vara mycket värre?
Läs ordentligt denna artickel så få du svar på alla dina frågor.
http://www.corvettemuseum.com/specs/2009zr1/index.shtml

Postat: mån jan 14, 2008 17:01
av Naza
Ja det var ju som jag trodde:
“Preliminary testing shows the ZR1 builds on the highly respected Corvette Z06 in every performance category, from acceleration and braking, to cornering grip and top speed,” said Peper
Men jag förstår inte varför instrumenteringen har gjorts så tråkig
ratten ser ut som en saab
instrument panelen serutsom golf
och mittkonsollen skriker inte super sport bil, är det spartanska jag har sett t.o.m tyska Audi och BMW är inte så tråkiga i interiören
Men jag räknar med att motorn och körkänslan överväger den tråkiga interirören, jag skulle ändå inte sitte och stirra på instrumenteringen om jag satt bakom den ratten

Postat: mån jan 14, 2008 17:57
av puramuk
hur orkar ni klaga på interiören ?
jämför man med interiören i c4 och c5 så känns det ju som men skulle kunna betala 450000:- för den nya,så ta å raka era ögon nu å kolla hur c4 och c5 ser ur sen måste ni ju omvärdera era sågningar av interiören

Postat: mån jan 14, 2008 18:53
av Naza
Jag tycker bara att de borde i alla fall sätta sin prägel på den, plockar man bort loggan på ratten så finns det inte något som skriker super sportbil !?
Postat: mån jan 14, 2008 19:31
av Peter
Tycker ratten ser jäklig SAAB ut..

C4
Postat: tis jan 15, 2008 14:00
av Ingo
puramuk skrev:hur orkar ni klaga på interiören ?
jämför man med interiören i c4 och c5 så känns det ju som men skulle kunna betala 450000:- för den nya,så ta å raka era ögon nu å kolla hur c4 och c5 ser ur sen måste ni ju omvärdera era sågningar av interiören

C4 till 89 är ju helt ok.
Väldigt futuristiskt och "modern",med allt vad det innebar.
Från 90 blev det SAAB looken som kanske är tuff i USA men knappast här.
Å andra sidan ser ju C3,orna ut som en Opel...
Men c5 och c6 sticker inte ut på något vis,där kan jag hålla med.
Postat: tis jan 15, 2008 14:22
av Jonathan
c3:ornas är ju de enda som ser coola ut. de treekrade med smalt handtag!
Postat: tis jan 15, 2008 15:51
av frisk
C3 is the shit!

Postat: tis jan 15, 2008 20:09
av COOLMACHINE
Naza skrev:Jag tycker bara att de borde i alla fall sätta sin prägel på den, plockar man bort loggan på ratten så finns det inte något som skriker super sportbil !?
Vill du hellre att interiören skulle se ut som Ferrari med
Fiatkomponenter?

Postat: tis jan 15, 2008 23:18
av frisk
Nästan alla av oss tycker att racingbilar e fräcka inuti. Men ärligt så e det ju snyggare med fiero-inredning ... nästan iaf hehe
C6R
Pontiac Fiero

Re: MEN
Postat: ons jan 16, 2008 12:24
av Naza
Ingo skrev:Det finns ett stort MEN
ZR1 är ju kompressormatad!!!!,det anser jag vara fusk egentligen..

Japp! konstgjord andning, saab ratt och glas ruta (plasruta) på moturhuven för att kunna se motorn (efter appning från Ferraris Modena).
Fieron har ju charm
