Corvette vs Camaro

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Lasse-HBG
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Corvette vs Camaro

Inlägg av Lasse-HBG »

Tänkte dela med mig av en bitter erfarenhet. Har nog aldrig förr varit så glad för Vetten som nu. Åkte till Västerås i helgen för att hjälpa en god vän med hans Camaro 92:a. Skulle lyfta topparna för byte av packningar osv.

2 ggr har jag rivit ner min Vette 85:a pga av diverse olyckor som tex just toppackningarna. Vid dom tillfällena tyckte man ju att man ville sätta ett pris på huvet på den som "designade" motorummet på vetten. Trångt som jag vet inte vad, allt möjligt i vägen osv. MEN! hör o häpna, jag har hittat en bil som är 7 resor värre. När jag rev Vetten tog det ca 4 tim tills topparna var av, på Camaron hade vi tillsammans fått av 1 på 5 tim!!!

Det va det mest vansinniga bil jag skruvat med. Totalt omöjligt att komma åt grenrören på Camaron. Finns knappt en decimeter att röra sig på mellan grenrör och hjulhus. Och lägg därtill rattstång och avgasreningsrör på vänster och ac-rör och annat på höger.
Man säger väl att grenrören inte e roliga vid tändstiftsbyte på Vetten men det e ju i det närmsta omöjligt på Camaron.

Jaja, nu e dom av iallafall så nu återstår planing av topparna sen får vi se hur många timmar vi ska lägga för att få ihop den igen.... :shock: