Sida 1 av 1
Turbo vilken ?
Postat: fre mar 07, 2008 22:44
av Jari
Blivit mer o mer sugen på att få mer krut i maskinen på sistone.
Ni som installerat Turbo, Vart har ni köpt era kit och vilket ?
Hur komplicerat är det att få prylarna och lira ?
Vad mer bör/ska/måste man investera i ?
// Jari
Re: Turbo vilken ?
Postat: lör mar 08, 2008 23:17
av vette.se
Jari skrev:Blivit mer o mer sugen på att få mer krut i maskinen på sistone.
Ni som installerat Turbo, Vart har ni köpt era kit och vilket ?
Hur komplicerat är det att få prylarna och lira ?
Vad mer bör/ska/måste man investera i ?
// Jari
TTi's kit är det vi säljer mest men även några APS kit har gått ut. Kiten är kompletta och du behäver inget mer för att få det att fungera förutom mappning förstås. Den högre effekten gör självklart att drivlinan slits mer, så kopplingen lär inte hålla så länge eller automaten om du har det.
Re: Turbo vilken ?
Postat: tis mar 11, 2008 21:30
av Jari
vette.se skrev:Jari skrev:Blivit mer o mer sugen på att få mer krut i maskinen på sistone.
Ni som installerat Turbo, Vart har ni köpt era kit och vilket ?
Hur komplicerat är det att få prylarna och lira ?
Vad mer bör/ska/måste man investera i ?
// Jari
TTi's kit är det vi säljer mest men även några APS kit har gått ut. Kiten är kompletta och du behäver inget mer för att få det att fungera förutom mappning förstås. Den högre effekten gör självklart att drivlinan slits mer, så kopplingen lär inte hålla så länge eller automaten om du har det.
Var kan jag hitta dessa kit ?
Finns det något som sliter mindre, kompressor eller ?
Postat: tis mar 11, 2008 22:05
av puramuk
intressant jag vill också veta + - med kompressor alt turbo ?

Re: Turbo vilken ?
Postat: tis mar 11, 2008 22:53
av vette.se
Jari skrev:
Var kan jag hitta dessa kit ?
Finns det något som sliter mindre, kompressor eller ?
Hur mycket det sliter beror inte på vad du överladdar med, det spelar ingen roll om det är turbo, kompressor eller lustgas. Det som spelar roll är hur mycket mer effekt du plockar ut.
vette.se har självklart båda kiten. Annars har båda tillverkarna egna hemsidor.
Vi föredrar TTi kitet eftersom det är mycket enklare att installera och mindre komplext än APS. Effektmässigt är de ungefär samma.
Re: Turbo vilken ?
Postat: ons mar 12, 2008 15:42
av Jari
vette.se skrev:Jari skrev:
Var kan jag hitta dessa kit ?
Finns det något som sliter mindre, kompressor eller ?
Hur mycket det sliter beror inte på vad du överladdar med, det spelar ingen roll om det är turbo, kompressor eller lustgas. Det som spelar roll är hur mycket mer effekt du plockar ut.
vette.se har självklart båda kiten. Annars har båda tillverkarna egna hemsidor.
Vi föredrar TTi kitet eftersom det är mycket enklare att installera och mindre komplext än APS. Effektmässigt är de ungefär samma.
Kan inte hitta dessa KIT på er hemsida men det kanske är bara jag som är tappad bakom en vagn

Postat: ons mar 12, 2008 16:06
av Grönbladh
Postat: ons mar 12, 2008 16:11
av puramuk
Postat: ons mar 12, 2008 17:07
av Grönbladh
Ajdå.. Jag läste inte så noga från början pch i Anders sista inlägg säger han att det inte är någon större skillnad på turbo, kompressor och lustgas så därför tog jag det första jag hittade på hans sida..

Re: Turbo vilken ?
Postat: lör mar 15, 2008 13:26
av vette.se
Jari skrev:vette.se skrev:
Hur mycket det sliter beror inte på vad du överladdar med, det spelar ingen roll om det är turbo, kompressor eller lustgas. Det som spelar roll är hur mycket mer effekt du plockar ut.
vette.se har självklart båda kiten. Annars har båda tillverkarna egna hemsidor.
Vi föredrar TTi kitet eftersom det är mycket enklare att installera och mindre komplext än APS. Effektmässigt är de ungefär samma.
Kan inte hitta dessa KIT på er hemsida men det kanske är bara jag som är tappad bakom en vagn

Jag har varit lite slö ..... vi har sålt båda kiten sen början av förra sommaren men än så länge finns det bara APS kitet upplagt under C6-Överladdning i webbutiken
Ska ta mig i kragen o slänga upp all info under C5-Överladdning för båda kiten och med uppdaterade priser under veckan.