vakumproblem - lysen - Corvette 72

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
bobbo
Nykomling
Nykomling

vakumproblem - lysen - Corvette 72

Inlägg av bobbo »

Vem kan hjälpa med att hitta felet ? har bytt alla slangar - renoverat båda ventilerna fram - men det fungerar inte ??
vem kan hjälpa mig - mailadress ? -
bo.ytterstrom@oxhamn.se
070 671 4888
Hagge
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Hagge »

Kan du beskriva problemet lite mer ? Är det vacuumklockorna eller servoventilerna som du har renoverat ?
/Anders
bobbo
Nykomling
Nykomling

vakumfel

Inlägg av bobbo »

hej -
har renoverat servoventilerna - båda där framme och den till tarkarluckan. Har du mail ? - jag har skrivet ned ett a4 som beskriver mer.
?
Bosse Ytterström
070 671 4888
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Du får gärna posta problembeskrivningen här. Fler ögon - mer kunskap. Plus att det oftast är intressant att läsa felbeskrivningar genom att man lär sig något tills det händer en själv.
bobbo
Nykomling
Nykomling

vakum

Inlägg av bobbo »

hej
OK - hur gör jag för att infoga ett worddokument ??
Bosse
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

Öppna Word-dokumentet.
markera hela texten, högerklicka med musen, välj sedan kopiera
sedan går du in här o väljer besvara som vanligt o högerklicka med musen där du skriver i vanliga fall och välj klistra in.
vipps så ska det komma!!
-69, 502, Coupé
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Välj "Spara som..." välj att spara dokumentet som oformaterad text från dialogrutan.

Sen är det bara att klippa och klistra in i text rutan.

Om du menar att bifoga hela dokumentet till detta forum så vet jag faktiskt inte.

*edit* proceduren beskriven i föregående procedur fungerar troligtvis bra också. *edit*
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

*Inklippt åt bobbo*

--------------------------- Begin -------------------------------
VAKUMAPROBLEM

Jag har en 72.a med 350 SB – automat.

Jag har problem att få vakumsystemet till lysen och
Torkarluckan att fungera.

I vinter köpte jag en sats med nya slangar – allt nytt. Jag har renoverat de båda ventilerna som sitter fram vid lyserna – samt även den som sitter i hö skärm som styr till vindrutetorkarluckan – köpte de 3 nummer av Corvettemagasinet där hela vakumsystemet presenterades och man beskrev renovering av styrventilerna.

Trots detta så fungerar inte systemet – när jag startar motorn och sätter på lyset så höjs vänster lyse NÄSTAN till max – höger lyse tvekar att lyfta sig – men kommer upp en liten liten bit. Det syns att båda lyserna = vakumet tydligen påverkas av motorvarvet – ju mer varv betyder att de lyfter sig lite.

Med lite lätt handhjälp lyfter sig båda lyserna bra – men de orkar inte hålla sig uppe. När jag blåser upp lyserna med mun och stänger slangen – så hörs inget läckage – de känns ”spänstiga” – men håller inte vakumet mer än kanske 12-18 timmar – därefter slokar de ned.

Tydligen har jag ett vakumfel, någonstans – och någonstans måste man ju börja leta fel. Själv tror jag på att en av de båda vakumklockorna fram är slut= läcker ?? –

Bo Ytterström
991
--------------------------- End -------------------------------
Skriv svar