Försäkring

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Boogieman
Rookie
Rookie

Försäkring

Inlägg av Boogieman »

Morsning !

Läste mail från klubben att Länsförsäkringar inte längre skulle teckna nya entusiastförsäkringar på nyare bilar(20 år).

Detta får mig att reagera då jag fick förklarat för mig att detta skulle gå så bra så när jag tog min helförsäkring för 12 månader sedan hos dom.
Dokumetera bilen och gör dom åtgärder som du måste för att få bilen godkänd som entusiastfordon så får du entusiastförsäkring sa dom.

Som den trevliga medlem jag är så skrev jag ett mail till Östgöta Brandstodsbolag och frågade om det var kört för min del eftersom jag inte kan ansöka förrän i September då jag varit medlem i 12 månader.

Döm om min förvåning då ett fruntimmer ringde mig idag på jobbet och förklarade att dom självklart ska ta min ansökan och bedömma den efter dom gammla reglerna och om jag sköter mina grejor så ska jag få försäkra den som entusiastbil hos dom eftersom dom lovat mig det förra året.

Detta tycker jag är stiligt gjort och att stå för det man har sagt ger alltid en stjärna i kanten.

Mvh Uffe
Boogieman Corvette -92 LT 1