Vats m.m..

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
jänk
Nykomling
Nykomling

Vats m.m..

Inlägg av jänk »

Hej! Håller på med min 85:a corvette. Bilen har aldrig varit startad så länge jag haft den, eftersom jag köpte den efter att den brunnit lite.

Har nu kommit fram till startförsöken i renoveringen, men bilen är död. Det kommer inga gnistor till stiften, men startmotorn drar och soppapumpen går. Min startnyckel är en nyckel utan motstånd, samtidigt som det blinkar "security" i panelen då tändingen är av och dörren öppen. Hade fått för mig att 85:orna inte var utrustade med VATS:en.

Vet ju heller inte om fördelaren sitter i rätt kugge, och ifall den inte gör det, medför det då att den inte skickar iväg gnistor, eller kommer dom bara vid fel tillfälle. Kan vara bra att veta för fortsatt felsökning..

Kanske en lite luddig frågeställning, men jag behöver tips på hur jag kommer vidare :D Så öppet sinne, och tyck till!
/Erik
C3 coupé 1969
Mustang 1970 grandé
C4 coupé 1985
C4 cab LT4 1996
C5 coupé 2001
C6 coupé 2005
janbanan24
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Vats m.m..

Inlägg av janbanan24 »

Nu vet jag inte hur det är med sådana "moderna" bilar! :lol:

...men jag har svårt att tro att fördelaren skulle lyckas "räkna ut" att den sitter kuggad fel, så nog borde det komma gnistor tycker jag!

Lycka till!
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Skriv svar